שר התחבורה: "מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה"

שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר את הדברים במהלך הכנס הבינלאומי השנתי לתעופה אזרחית של מכון פישר והוסיף: על כל המעורבים לסיים את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות


11:55 ,16.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

"מה שקורה בחברת אל על זו טרגדיה. על כל המעורבים לסיים את הסכסוך הזה ולשמר את הנכס של נאמנות האזרחים לחברות ישראליות. שימור הנאמנות והאיכות זה המפתח הגדול, לקוח שעוזב אינו חוזר. חברת אל על השתלבה בצורה מצוינת בשמים הפתוחים בניגוד לחששות ואסור ליירט את ההמראה. רפורמת השמים הפתוחים הביאה לתחרות החופשית ושמרה על חוסנן של החברות הישראליות. הנוסעים הישראלים הצביעו בעלייה למטוס ובחברות הישראליות אחוז הנוסעים עלה". כך אמר ישראל כ"ץ, שר התחבורה והמודיעין, בכנס הבינלאומי השנתי לתעופה האזרחית שהתקיים היום במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, רשות התעופה האזרחית (רת"א) ורשות שדות התעופה (רש"ת).

 

ניר דגן, נשיא ומנכ"ל קבוצת ארקיע, הציג בכנס נתונים חדשים המצביעים על כך שהתפתחות האוטומציה מביאה לכך שטייס ממוצע מטיס את המטוס בעצמו כארבע דקות בממוצע בכל קטע טיסה, בפאנל בנושא השפעות והתפתחות באוטומציה בתעופה.

 

דגן אמר במהלך הפאנל בראשותו כי "כמנכ"ל חברת תעופה, לאוטומציה במטוסים יש יתרונות אדירים לתפעול מהיר, יעיל, זול ובטוח יותר. עם זאת, מוטלת עליי חובה לוודא כי האוטומציה אינה מחליפה את כשירות הטיס של הטייסים והטייסים שומרים על כשירות טיס העומדת בתקנות, לפעילות בשגרה ובחירום. נתונים שפורסמו מעלים כי האוטומציה במטוסים גורמת לכך שטייס ממוצע מטיס את המטוס בעצמו, עם הסטיק, ללא המערכות האוטומטיות, כארבע דקות בממוצע בכל קטע טיסה.

 

"חישוב מצטבר לכך לאורך השנים מעלה נתונים מדהימים: ב-30 שנות קריירה, טייס בפעילות לטיסות ארוכות (Long haul) מטיס בעצמו את המטוס כ-60 שעות בלבד. טייס פעילות לטיסות קצרות (Short haul) יטיס את המטוס בעצמו כ-240 שעות בלבד. הטסה ידנית מועטה כל כך עלולה לגרום לירידה בכושר ההטסה של הטייסים ולכן עלינו לדאוג להכשרה מתאימה, תרגולים ופעילות מוגברת בסימולטורים כדי לשמור על כושר טיסה גבוה ולדעת להטיס את המטוסים הגדולים והמורכבים בצורה ידנית מלאה. טיסה אוטומטית דורשת מהטייסים לשמור על עירנות בהשגחה על מכשירי הטיסה ועולם התעופה העולמי מתמודד עם המצב שנוצר: מחסור בטייסים שיודעים לטוס בצורה בטוחה כאשר האוטומציה לא מתפקדת".