שר התחבורה דורש להאיץ את אישור חוק הטיס

השר ישראל כץ פנה בדרישה להאיץ את דיוני ועדת הכלכלה בחוק הטיס ולזרז את הליכי החקיקה. בכוונת השר כץ להיפגש בהקדם המיידי עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ולבקש ממנו לעבור ל"נוהל חירום", במטרה להחזיר במהירות את ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה (1 (category


00:00 ,07.12.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר ישראל כץ פנה בדרישה להאיץ את דיוני ועדת הכלכלה בחוק הטיס ולזרז את הליכי החקיקה. בכוונת השר כץ להיפגש בהקדם המיידי עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ולבקש ממנו לעבור ל"נוהל חירום", במטרה להחזיר במהירות את ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה (category 1)
 
השר כץ: יש לעבור לנוהל חרום שיאפשר להשלים במהירות את אישור חוק הטיס בכנסת
שר התחבורה הודיע כי יפגש בהקדם עם יו"ר הכנסת כדי לזרז את הליכי החקיקה הנדרשים להחזרתה של ישראל לקטגוריה הגבוהה של בטיחות התעופה
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, דורש להאיץ את דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת בחוק הטיס ולעבור לנוהל חירום שיאפשר לוועדה לדון בחוק ברציפות עד לאישורו בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. כך נמסר היום ממשרד התחבורה.
 
בכנס תיירות ארצי של סוכני נסיעות שהתקיים היום בתל אביב, אמר השר כץ כי בכוונתו להיפגש בהקדם עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ולבקש ממנו לעבור ל"נוהל חירום", במטרה להשלים במהירות את הליכי החקיקה הנדרשים לצורך החזרתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה
 
שר התחבורה ציין כי, ועדת הכלכלה של הכנסת דנה מזה חודשים ארוכים באישור מאות תקנות של חוק הטייס ויש חשיבות ראשונה במעלה לאשרם במהירות האפשרית. "מצידי שידונו באישור התקנות יומם ולילה, אסור לנו להישאר במצב הנוכחי" הוסיף כץ.
 
במשרד התחבורה מזכירים כי, רשות התעופה הפדרלית האמריקאית (FAA) הורידה בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו בתעופה האזרחית בארץ. מאז פועלת רשות התעופה האזרחית (רת"א) שבמשרד התחבורה לתיקון כל הליקויים שהתגלו בסיועו של צוות אמריקאי מיוחד של ה- FAA.
 
מנהל רת"א, גיורא רום, הקים מנהלה המרכזת את כל הפעילות להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1. מדובר בין השאר בכתיבה מחדש של נוהלים, עדכון מאות תקנות, השלמת חוק הטיס ותיעוד מחדש של רשיונות מובילים אוויריים.
 
עוד מציינים במשרד התחבורה כי, שר התחבורה הנחה את אנשי משרדו מיד עם כניסתו לתפקיד להעמיד בראש סדר העדיפות של המשרד את השבתה של ישראל לדירוג הגבוהה של הבטיחות.
 
"לא יתכן כי מדינה עם חיל האוויר מהטובים בעולם, תהיה בקטגוריה הנמוכה של בטיחות התעופה ואילו מדינות פחות מפותחות מאיתנו שגם ירדו בדירוג הבטיחות הצליחו לחזור לקטגוריה 1 בתוך שנה" אמר כץ.