שר התחבורה אישר לאל על לבצע טיסות לאילת

זאת לצד ארקיע וישראייר. מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל על תוכל להפעיל לאילת ייקבעו לאחר עבודת מטה של רשות התעופה האזרחית. אל על בתגובה: מקווים כי נוכל לפעול כבר בחורף הקרוב. ישראייר וארקיע: נפנה למבקר המדינה


00:00 ,24.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת לצד ארקיע וישראייר. מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל על תוכל להפעיל לאילת ייקבעו לאחר עבודת מטה של רשות התעופה האזרחית. אל על בתגובה: מקווים כי נוכל לפעול כבר בחורף הקרוב. ישראייר וארקיע: נפנה למבקר המדינה
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, החליט היום לאמץ עקרונית את המלצות רשות התעופה האזרחית (רת"א) ולאשר לחברת אל על לבצע לראשונה טיסות סדירות בין נתב"ג לאילת, לצד חברות ארקיע וישראייר.
 
שר התחבורה ציין כי מועד התחלת הטיסות, התדירות וקיבולת המושבים שאל על תוכל להפעיל לאילת ייקבעו לאחר עבודת מטה מקיפה שתתבצע על ידי רשות התעופה האזרחית.
 
השר כץ ציין כי במקביל לאישור שניתן לחברת אל על לטוס לאילת בכוונתו לפתוח יעדי טיסה נוספים בעולם לתחרות, במטרה לאפשר לחברות ארקיע וישראייר להרחיב את פעילותן הבינלאומית, בהתאם להמלצות רשות התעופה האזרחית.
 
שר התחבורה קיבל את המלצות רשות התעופה האזרחית לאחר דיונים אינטנסיביים שהתקיימו ברת"א עם חברות התעופה הישראליות וגורמים נוספים. בסיומם הוחלט לאמץ את מדיניות משרד התחבורה להגברת התחרות בענף ולאשר לחברת אל על לפעול כמוביל נוסף לאילת לצד ארקיע וישראייר.
 
שר התחבורה ציין כי מינויה של אל על כמוביל נקוב שלישי לאילת עשוי להביא לירידה במחירי הטיסה ויסייע לממש את פוטנציאל הביקוש הקיים בקו. כיום פועלות בקו כ-20 טיסות יומיות בממוצע, המובילות כמיליון נוסעים בשנה.
 
"הליברלזציה בענף שמנהיג משרד התחבורה ומתן אפשרות לחברת תעופה נוספת לפעול בקו לאילת עשוייה להביא לירידה במחירי הטיסה ולהגדלת החשיפה של אילת ומדינת ישראל כיעד תיירותי" הוסיף כץ.
 
שר התחבורה מסר כי מתן האישור לחברת אל על לטוס לאילת ופתיחת יעדים נוספים בעולם לתחרות יתבצעו תוך הידברות עם חברות התעופה  הישראליות ובשיתוף של כל הגורמים הנוגעים בדבר.
 
תגובת אל על: בשורה לתושבי ישראל ולתיירות באילת
 
מחברת אל על נמסר בתגובה להודעת משרד התחבורה כי אל על מברכת על המלצת מנכ"ל רת"א ועל החלטת שר התחבורה למתן מוביל נקוב לאילת, לצד ישראייר וארקיע. ההחלטה לאפשר לאל על להפעיל קו סדיר פנים ארצי לאילת, היא בשורה לצרכנים בכלל ולתושבי אילת בפרט.
 
לדברי אל על, מתן האישור יחזק את התיירות הנכנסת לישראל ואת תיירות הפנים, יביא לגידול צפוי בהיקף התיירים לאילת ויתרום לשיפור השירות ולוח הזמנים הקיים.
 
מתן הרישיון לאילת וממנה יביא להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה, יגביר את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים ויביא לגידול במספר הלינות בעיר.
 
הוספת טיסות של אל על טומנת בתוכה יתרון משמעותי גם עבור תושבי אילת ויתרום להגברת התעסוקה בעיר לרווחת התושבים. המדובר בתושבי פריפריה שעבורם שירות הטיסות למרכז הארץ הוא שירות חיוני ומרכזי.
 
אנו מקווים שההחלטה תביא לכך שאל על תוכל להתחיל להפעיל את הטיסות כבר בלוח החורף הקרוב, כדי להגביר את תיירות החורף לאילת.
 
ארקיע וישראייר: החלטה פוליטית, נפנה למבקר המדינה 
 
חברות ארקיע וישראייר יצאו היום בהודעה משותפת בתגובה על החלטת משרד התחבורה לאפשר לחברת אל על להפעיל טיסות סדירות בין תל אביב לבן גוריון.
 
בהודעתם כתבו שתי החברות כי החלטת שר התחבורה לאפשר לאל על לטוס לאילת בנוסף לארקיע ולישראייר לא רק שלא תביא להוזלת כרטיסי הטיסה לאילת, אלא אף תפגע בציבור הנוסעים בתעופה הפנים ארצית.
 
"ההחלטה המתמיהה של משרד התחבורה תחליש את ארקיע וישראייר, שרק לאחרונה החלו להתחרות באל על בחו"ל, והתוצאה הבלתי נמנעת שלה תהיה הפחתת התחרות בחו"ל וחיזוק מונופול אל על בענף התעופה בתחום הטיסות הבינ"ל.
 
החלטה זו, בהיותה מנותקת אפוא מן המציאות ומכל אמת מידה מקצועית, הינה כפי הנראה החלטה המונעת משיקולים פוליטיים.
 
החיפזון בקבלת ההחלטה מעורר תהיה לגבי השיקולים שהביאו לקבלתה טרם ביצוע עבודת ניתוח מקיפה של משמעויותיה, שכן ההחלטה לא התקבלה לאחר דיונים מקצועיים ובוודאי שלא אינטנסיביים, אלא פורסמה בריש גלי קודם לכן. רשות התעופה האזרחית שימשה במקרה זה כעלה תאנה מחורר לצרכים פוליטיים.
 
ההליכים שקדמו להחלטת השר אינם עומדים בכל אמת מידה ציבורית ובוודאי שלא משפטית או מינהלית ולפיכך הם יועמדו לבחינה וביקורת ציבורית ומשפטית בפני המוסדות המתאימים לכך ובין היתר מתכננות ארקיע וישראייר לפנות בנושא למשרד מבקר המדינה.
 
צר לארקיע ולישראייר שיעילותם, נחישותם ופועלם של מי שממונים על התעופה במדינת ישראל באה לידי ביטוי רק כשמדובר בצרכים פוליטיים ולא למען ההגנה על האינטרסים של חברות התעופה הישראליות למול הזרות.
 
לפני קביעת מדיניות חדשה של משרד התחבורה לגבי פעילות פנים ארצית, צריך המשרד לממש את החלטתו בהנפקת אל על ולאפשר לחברות הישראליות תחרות שווה בקווים הבינלאומיים לטובת הציבור.