שר החוץ שלום בהונג קונג: לאפשר לאל-על להוביל מטענים מהונג קונג לאירופה

השר שלום נפגש עם ראש הממשל בהונג קונג וביקש לאפשר לאל-על להוביל מטענים מהונג קונג לאירופה; בעל חברת האטצ'סון הביע, בפגישתו עם השר שלום, ענין להשתתף במכרז לרכישת נמלי חיפה ואשדוד;


00:00 ,10.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
השר שלום נפגש עם ראש הממשל בהונג קונג וביקש לאפשר לאל-על להוביל מטענים מהונג קונג לאירופה; אחד מבעלי חברת האטצ'סון הביע, בפגישתו עם השר שלום, ענין להשתתף במכרז לרכישת נמלי חיפה ואשדוד; קונצרן הענק למוצרי יופי Watsons בודק אפשרות לפתוח רשת בארץ

סגן ראש הממשלה ושר החוץ, סילבן שלום, נפגש אתמול (9/11) עם ראש הממשל של הונג-קונג Tung Chee Hwa. השר שלום ביקש מהנשיא לאפשר לאל-על להוביל מטענים מהונג קונג לאירופה כדי שיוכלו לסייע לחברה בתוכנית הכלכלית הקיימת. ראש הממשל ציין שבכוונתו לבדוק את הנושא בצורה מעמיקה.

השבוע הוסיפה חברת אל-על טיסה מסחרית שלישית מת"א להונג-קונג, דבר המצביע על הגברת הפעילות בין ישראל להונג-קונג. הסחר ההדדי הגיע ל-3 מיליארד דולר ולמעלה מ-70 חברות ישראליות פועלות שם אשר רואות בהונג קונג את השער לסין ולפעילות באסיה.

כמו כן נפגש שר החוץ עם בעלי חברת "האטצ'סון" Li Kashin, שהוא נשיא קונצרן צ'אנג-קונג. נשיא הקונצרן הביע עניין להשתתף במכרז לרכישת נמלים חיפה ואשדוד בעקבות הכוונה להפריטן. לחברה ניסיון בינ"ל רב בהפעלת נמלים ברחבי העולם כגון, רוטרדם ולונדון.

נשיא החברה בן ה-72 נחשב לאיש העשיר באסיה. חברת האצ'סון היא חברת בת של קונצרן צ'אנג-קונג, העוסקת בעיקר בהשקעות ובפעילות מחוץ להונג-קונג. חברת האצ'סון היא בעלת המניות המרכזיות של "פרטנר"-ישראל.

נשיא החברה אמר לשה"ח שלום כי אסור היה להפחית את דמי הקישוריות, ה- SMS ושוק השיחות הבינ"ל בחברות הסלולר בישראל. שר החוץ שלום אמר כי המהלך נעשה לטובת הצרכנים, אך יחד עם זאת, הבטיח שלום כי יביא את דבריו של הנשיא בפני מקבלי ההחלטות ובעיקר בפני רה"מ ושר התקשורת.

Kashin אמר כי הרגולציה בישראל גבוהה מאוד ויש צורך להפחית אותה כי הדבר מקשה על השקעות בישראל, אך יחד עם זאת, אמר כי ישראל מהווה אתגר גדול למשקיעים ויש בכוונתו להמשיך ולהשקיע בישראל. עד היום השקיעה החברה בשוק הסלולרי 1.6 מיליארד דולר. כמו כן, אמר נשיא הקונצרן כי חברת הענק Watsonsלמוצרי בריאות ויופי בודקת את האפשרות לפתוח רשת בארץ.