שפר: להתחיל וליישם החלטת הממשלה על הקמת שדה תעופה לאומי במגידו

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון טוען כי על אף שהפרויקט הוכרז כפרויקט לאומי בשנת 2002 הביצוע מתעכב.שפר: "שדה תעופה בינלאומי בצפון הוא עוגן ומנוף חיוני לפיתוח העסקים התעשייה והתיירות"


00:00 ,04.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר חיפה והצפון טוען כי על אף שהפרויקט הוכרז כפרויקט לאומי בשנת 2002 הביצוע מתעכב.שפר: "שדה תעופה בינלאומי בצפון הוא עוגן ומנוף חיוני לפיתוח העסקים התעשייה והתיירות"
 
נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, גד שפר, קורא להתחיל מייד ביישום החלטת הממשלה על הקמת שדה תעופה בינלאומי במגידו. "ממשלת ישראל החליטה על הקמת שדה תעופה בינלאומי באזור חיפה, שישרת את כל הצפון, עוד במאי 1995. ב-2002 הוחלט על פרויקט זה כפרויקט לאומי, ובינתיים הנושא נגרר בלי ביצוע, צפון הארץ נותר בלי שדה תעופה בינלאומי ולמדינת ישראל אין חלופה לשדה התעופה הבינלאומי היחיד שלה. שדה תעופה בינלאומי בצפון הוא עוגן ומנוף חיוני לפיתוח העסקים, התעשייה והתיירות. שדה התעופה הקיים בחיפה אינו מתאים לטיסות בינלאומיות ובעלי מטענים מעבירים את מטעניהם דרך נתב"ג - ובעקבות המטענים גם עסקים עוברים למרכז הארץ. במנחת מגידו קיים כבר עכשיו מסלול באורך המאפשר נחיתת מטוסים לטיסות לאירופה, השטחים להקמת התשתיות סביב המסלול הם בבעלות המדינה, והתהליך יכול להיות מהיר ויעיל".
 
שפר קרא להבטיח כי ההשלכות הסביבתיות והאחרות של שדה תעופה במגידו לא יפגעו בתושבי האזור. "יש דרכים למזער נזקים אפשריים ולהבטיח כי איכות חייהם של תושבי העמק לא תיפגע והם יוכלו ליהנות מיתרונותיו ומתרומתו של שדה תעופה בינלאומי לרמת חייהם".
 
שפר הביע חשש כי אם לא יפעלו בנושא זה, תעכב התנגדותם של תושבי האזור את הקמתו של שדה התעופה הבינלאומי הצפוני, ואולי אף תיגדע אותה באיבה. "אנחנו, בחיפה, היינו עדים לכך שהתנגדות מקומית, לא בהכרח עניינית, חיסלה פרויקט גדול, חשוב ורב השקעה כמו המרינה בחיפה, ומנעה בכך מנוף כלכלי חשוב לצפון. עלינו להבטיח ש'תסמונת המרינה' לא תחזור בפרויקט שדה התעופה הבינלאומי" אמר שפר.
 
עד להשלמת התכנון והביצוע של הקמת שדה התעופה הבינלאומי במגידו, אמר נשיא לשכת המסחר כי ניתן כבר עתה להסיר מגבלות פיתוח שהוטלו בשעתו על אזור מפרץ חיפה, כאשר סברו כי שדה התעופה הבינלאומי יוקם באמצעות הארכת המסלול של שדה התעופה המקומי הקיים. הסרת המגבלות שהוטלו תוכל להפשיר פיתוח עסקי ומסחרי שיקדם את כלכלת חיפה כבר עכשיו.