שפירא וביטון: שנת 2006 תהיה שנת תפנית בשירות וברווחיות

עם רווח שיא של 52 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2005, המשקף גידול שנתי של 10%, ממשיכים באל-על ללמוד את צעדי המתחרים ולעקוב בדאגה אחר מחיר הדלק. בראיון מיוחד ציינו, דני שפירא ויאיר ביטון מאגף המטענים באל על, את 2006 כשנת תפנית בשירות וברווחיות של האגף


00:00 ,19.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

עם רווח שיא של 52 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2005, המשקף גידול שנתי של 10%, ממשיכים באל-על ללמוד את צעדי המתחרים ולעקוב בדאגה אחר מחיר הדלק. דני שפירא ויאיר ביטון מאגף המטענים באל על, בראיון משותף, ציינו את שנת 2006 כשנת תפנית בשירות וברווחיות של האגף
 
כשנה לאחר שעברה לבעלות פרטית, באל על מתחילים לראות את התוצאות. החברה שבשליטת חברת כנפיים (40%) רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח שיא של 52 מליון דולר - גידול של כ- 10% לעומת אשתקד וזאת למרות העליה החדה במחירי הדלק. מתחילת השנה רשמה אל על רווח נקי של 63 מליון.

בראיון מיוחד שהעניקו השניים למגזין port2port הם ציינו שהתפנית באל על נובעת ממספר גורמים ובינהם פעילותו של אגף המטענים בחברה. כידוע, בתחום המטענים הצליחה אל על לחתום על הסכם עם אגרקסקו להטסת כ- 70% ממטען היצוא החקלאי לאירופה בחורף ובקיץ. לטענתם, ההסכם, שנחתם לתקופה של שנה עם אופציה להארכה של עד שלוש שנים, מהווה הישג אסטרטגי לאגף המטענים בחברה. הם גם ציינו שבמקביל נערכת החברה להגברת הסחר עם מדינות המזרח הרחוק.

השינוי שעובר אגף המטענים אמור להגיע לשיאו עם ההשקה של מבנה המחירים החדש שצפוי לייקר את עלות ההובלה של מטענים ב- 7-10 אחוזים. על פי השיטה החדשה, אל על תתגמל את הסוכנים לפי כמות המטענים והתשואה שמספק הסוכן לאל על. 
 
הראיון המלא מתפרסם במגזין החודשי port2port המופץ בימים אלו.