אבי ירושלמי ממשרד התחבורה אמר כי בשנות ה-90 החליטה הממשלה על פתיחת השוק למתחרה נוסף. בתוקף ההחלטה סוכם להוריד את הכנסות ממ”ן ב- 15% ובמקביל להשוות את תעריפי הייבוא לייצוא. לדבריו הכנסות ממ”ן מהאגרות שמשלמים היצואנים 15 מליון דולר בלבד. הזכיון של ממ”ן להפעלת המסוף הוארך עד שנת 2014, כתנאי להסכמת ממ”ן להכנסת מפעיל נוסף שבפועל טרם נכנס.
עו”ד שמואל גרוסמן, מאיגוד לשכות המסחר המייצג גורמים עסקיים בענף, המעונינים להקים מסופים עורפיים (מחוץ לשדה התעופה), אמר כי יש לאפשר פתיחת התחרות באופן מיידי. בעקבות עתירתם לבג”צ הוצא צו על תנאי המחייב את משרדי התחבורה והאוצר ואת רש”ת לנמק מדוע לא יאפשרו הקמת מסופי מטענים חיצוניים. גרוסמן טען כי ההסכם שנעשה עם ממ”ן הוא שערורייתי, שכן הזכיון הוארך בתנאי שיכנס מפעיל נוסף ב- 2002, אך כעת ברור כי המפעיל הנוסף לא יתחיל לפעול לפני 2005. ”ממ”ן קיבלה תמורה שלא תסולא בפז. כל שאנחנו מבקשים הוא פתיחת השוק לתחרות”, אמר גרוסמן.
מנכ”ל רשות שדות התעופה (רש”ת) גבי אופיר אמר כי רש”ת מתנגדת נחרצות להפעלת מסופים עורפיים וזאת משיקולים ביטחוניים, בטיחותיים ותפעוליים. ”אנחנו לא מתנגדים לתחרות אבל יש לזכור שישראל איננה שוויץ או בלגיה.לישראל יש צרכים בטחוניים יחודיים ולא נסכים להכניס לשדה התעופה עשרות משאיות שיסכנו את הבטחון”. אופיר טען כי בתוך שדה התעופה יש קרקעות פנויות עליהן אפשר להקים מסופים. אופיר מסר לועדה את הנתונים הבאים: מדי שנה מועברים בישראל 300 אלף טון מטענים מתוכם 85 אלף טון של תוצרת חקלאית- 50 אלף טון מועברים במסוף של אגרקסקו ו- 35 במסוף של ממ”ן.
יוליה מרוז מהאוצר אמרה כי יש לפתוח את השוק לתחרות וכי הקרקעות הנמצאות בתחום שדה התעופה יקרות בהרבה מאלו הנמצאות מחוץ לשדה, וכי והקמת מסופים מחוץ לשדה תקטין מאד את העלויות של המפעילים. לדבריה, יש למצוא פתרונות לבעיות עליהן הצביע גבי אופיר, ובשל כך הוקמה ועדה בינמשרדית בראשות עמי סגל, סמנכ”ל המכס והמע”מ. עמי סגל אמר תפקיד הועדה בראשה הוא עומד ליישם את מדיניות התחרות, תוך מציאת פתרונות הולמים לבעיות שלהעלתה רש”ת. הוא מסר כי מרבית חברי הועדה הביעו את תמיכתם בהקמת מוספים עורפיים.
מנכ”ל ממ”ו, אליאס דלאל, אמר כי ממ”ן היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה ומפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך. כל הטענות על גריפת מיליונים חסרת בסיס. לדבריו ממ”ן לא הרויחה שקל מהעלאת התעריפים.
עו”ד שירלי דהאן ממשדר חומסקי, המייצגים את המפעיל הנוסף אמרה כי תוך שנתיים יתחיל המסוף לפעול. לדבריה ראוי לפתוח את השוק לתחרות בהדרגה כדי לא לפגוע במפעיל החדש שנדרש להשקיע מילונים ולעמוד בקריטריונים נוקשים.