שלמה חננאל מחליף את בורוביץ בארקיע

יו"ר מועצת המנהלים של אל על, ישראל בורוביץ, רוצה "להכפיל את מחזורה הכספי של החברה תוך חמש שנים"; שלשום הכריז בורוביץ על יורשו בתפקיד מנכ"ל ארקיע: שלמה חננאל, מי ששימש המשנה למנכ"ל בשנים האחרונות


00:00 ,27.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ישראל בורוביץ הכריז על כוונתו להכפיל את המחזור של אל על בתוך חמש שנים

יו"ר מועצת המנהלים של אל על, ישראל בורוביץ, רוצה "להכפיל את מחזורה הכספי של החברה תוך חמש שנים"; שלשום הכריז בורוביץ על יורשו בתפקיד מנכ"ל ארקיע: שלמה חננאל, מי ששימש המשנה למנכ"ל בשנים האחרונות.

בדברים שנשא במועדון המסחרי והתעשייתי בתל אביב חשף בורוביץ כי החילופין יתקיימו כבר היום, וכי הוא נאלץ לעזוב את התפקיד "בגלל שהממונה על הגבלים עסקיים, דרור שטרום, מכריח אותי להיפרד ממנו".

בורוביץ המשיך ותקף בחריפות את הרגולציה המוגזמת, כהגדרתו, בענף התעופה, ואמר שאינו מכוון ישירות לממונה על הגבלים עסקיים. בתשובה לשאלה אמר בורוביץ כי אל על תמשיך שלא לפעול בשבתות ובחגים: "יש הרבה בעיות ואתגרים שצריך לטפל בהם, כמו הצטיידות במטוסי מטען, לפני שנגיע לעניין השבת".

בורוביץ בירך על הקמת התאגיד של עובדי החברה (גוף משותף לעובדי הקרקע והטייסים בחברה, ז"ב), שרכש בשבוע שעבר 8% ממניות החברה במחיר מוזל, ואמר: "זה נכון, טוב וחשוב שהעובדים יהיו חלק מהמערכת". הוא גילה כי הזמין את העובדים לשלוח שני משקיפים למועצת המנהלים, כדי שתהיה שקיפות מלאה.

לדברי בורוביץ, יש להפסיק להתייחס אל ישראל כמדינת קצה. בפנותו אל מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), גבי אופיר, ומנהל נתב"ג, זאב שריג, שנכחו באולם, הוא קרא להם להיערך בהקדם להפיכת הטרמינל החדש לצומת תעופה (HUB), שיוכל לשרת את חברות התעופה בטיסותיהן מזרחה ובכיוון ההפוך.

"יש טרמינל חדש, שלהערכתי יכול לשרת הרבה יותר ממה שהוא עושה היום. נוצרה כאן הזדמנות לאל על ולרשות שדות התעופה (רש"ת). כבר היום אל על טסה ל-7-6 יעדים במזרח. אנו כבר לא מדינת קצה. אין סיבה שלא נהיה כמו דובאי. צריך לעבוד על זה עכשיו, כי אין עדיין שחקן זר (חברות תעופה זרות, ז"ב). לדעתי, צריכים להיות מוכנים עם חברת התעופה הלאומית לאחת המהפכות שאנו רוצים להעביר", אמר.