שטרית יעניק הגנה למפעיל מסוף המטענים השני בנתב"ג

שר התחבורה, מאיר שטרית, החליט להעניק "הגנת ינוקא" של חמש שנים למפעילת מסוף המטענים השני בנתב"ג - קבוצה בראשותה של חברת סוויספורט. ההחלטה עומדת בניגוד להמלצת הוועדה הבין-מישרדית שהוקמה בעניין


00:00 ,07.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

החלטת שר התחבורה עומדת בניגוד להמלצת הוועדה הבין-משרדית לפתוח את תחום המטענים בנתב"ג לתחרות

שר התחבורה, מאיר שטרית, החליט להעניק "הגנת ינוקא" של חמש שנים למפעילת מסוף המטענים השני בנתב"ג - קבוצה בראשותה של חברת סוויספורט. ההחלטה עומדת בניגוד להמלצת הוועדה הבין-מישרדית שהוקמה בעניין. הוועדה המליצה על מתן אישור להקמת מסופים חיצוניים לנתב"ג לאחר סיום תקופת ההגנה על ממ"ן - מפעיל מסוף המטענים היחיד היום בנתב"ג - מ-2007, כדי להגביר את התחרות בתחום.

ל-TheMarker נודע אתמול כי הסתירה בין החלטתו החדשה של שר התחבורה, מאיר שטרית, לעמדת פרקליטות המדינה, שהסתמכה על חוות הדעת של הוועדה הבין-משרדית, התגלתה בשבוע שעבר בבג"ץ. בית המשפט העליון לא קיים את הדיון בעתירה שהגישו המשלחים הפרטיים נגד המדינה ושלח את נציגי פרקליטות המדינה ומשרד התחבורה לתאם עמדות ביניהם ולחזור עם עמדה מוסכמת.

בסוף 2004 הגישו משלחי מטענים פרטיים עתירה לבג"ץ בבקשה לאפשר להם להקים מסופי מטען חיצוניים לנתב"ג. בעקבות העתירה בבג"ץ הוקמה ועדה בין-משרדית, שבה היה חבר גם נציג משרד התחבורה, אשר המליצה על מתן אישור להקמת מסופים חיצוניים ואף הציעה מנגנון שיאפשר שינוע המטענים ישירות לתוך נתב"ג, כדי לעמוד בדרישות של בדיקות הביטחון.

חברת סוויספורט, העומדת בראש הקבוצה שזכתה במכרז רשות שדות התעופה (רש"ת) ב-2004 להקמתו של מסוף מטענים שני בנתב"ג שיתחרה בממ"ן, ראתה בהמלצות הוועדה הבין-משרדית פגיעה אפשרית בה וכן הפרה כביכול של תנאי המכרז של רש"ת.

חברת סוויספורט איימה כי אם ההמלצות יישומו, היא תבטל את הקמתו של המסוף הנוסף. מערכת של לחצים הופעלה על לשכת שר התחבורה, שאמור לאשר את המלצות הוועדה הבין-משרדית. בסופו של דבר החליט שר התחבורה, מאיר שטרית, לתת הגנה לקבוצה בראשות סוויספורט.

יועץ התקשורת של שר התחבורה אמר בתגובה כי שטרית אכן החליט להעניק "הגנת ינוקא" של חמש שנים למפעיל מסוף המטענים השני בנתב"ג. לדבריו, ההגנה תינתן מיום תחילת הקמת המסוף ולא מיום סיום בנייתו, כך שאם הבנייה תימשך על פי התכנון עד שנתיים, ההגנה בפועל תהיה למשך כשלוש שנים.

לדברי יועץ התקשורת, שר התחבורה עדיין לא החליט באשר להמלצותיה של הוועדה הבין-משרדית בעניין הקמתם של מסופי מטען חיצוניים לנתב"ג.