מחר (ב'), בין השעות 10:30-13:00, ייערך לראשונה בנתב"ג תרגיל חירום תעופתי במסגרת תוכנית החירום הנמלית Airport Emergency Plan .
התרגיל ייערך על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) לקראת סיום פרויקט שדרוג מערך המסלולים, במטה לבחון את ניהול מצבי חירום בשדה. התרגיל מהווה חלק בלתי נפרד מהיערכות נתב"ג ומוכנותו לקראת סיום הפרויקט ותפעול נחיתת מטוסים על מסלול הנחיתות 21.
בשעת התרגיל תתנהל הפעילות התעופתית בשדה כסדרה ולא יבוצעו שינויים בלוח הטיסות.
בתחילת חודש מרץ יחזור נתב"ג להפעיל שני מסלולי המראות ונחיתות - מסלול 08/26 ומסלול 12/30, ומטוסים יחזרו לנחות על מסלול 30 / 12.
החל מחודש מאי יפעל בנתב"ג מסלול 21, שהוארך במסגרת הפרויקט בקילומטר דרומה תוך הרחבתו, כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת.
היערכות נתב"ג לטיפול במצבי חירום תעופתי ותרגול בהיקף מלא מצויים בליבת העשייה של נמל התעופה, בשיתוף גורמי הסיוע של משטרת ישראל, צה"ל, רשות הכיבוי הארצית ומד"א, כהכנה, למידה, תרגול ורענון הנהלים והפקודות, שבחיבורם יחד מהווים את תוכנית החירום הנמלית.
תוכנית החירום הנמלית הינה בהתאם לתוכנית המפורטת של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO). התוכנית שמה דגש על אופן הטיפול במצבי חירום תעופתיים ומחייבו ביצוע תרגיל חירום תעופתי אחת לשנתיים.
על פי החלטת הנהלת נתב"ג, יוקדם תרגיל החירום ויבוצע, בנוסף להנחיית ה-ICAO, לאור השינויים הצפויים ובכדי ולתרגול את כלל הגורמים הנוטלים חלק בטיפול במצבי החירום התעופתיים.
בהתאם לתרחיש, מסלול 08/26 ישמש בתרגיל כמסלול פעיל להמראה ומסלול 21 ישמש לנחיתות, על פי מודל התפעול החדש. מטוס 767 יוצב על מסלול 21 וישמש את הכוחות לפינוי נפגעים מתוך המטוס, תוך פתיחת מגלשות החרום ותרגול הוצאת נוסעים מהמטוס.
מרכז מידע באסון תעופתי ייפתח בטרמינל 1, כמו גם מרכז לנוסעים "מהלכים" ומרכז טיפול במשפחות, שייפתח במרכז הירידים בגני התערוכה .
בשעת התרגיל תורגש תנועה עירה של רכבי כיבויי והצלה בנתב"ג.