תוגבר הפעילות בשדה התעופה בחיפה

בטקס העברת סמכויות הניהול מחיל האוויר לרשות שדות התעופה הבטיח שר התחבורה לפנות לחברות תעופה על מנת להוסיף טיסות ליעדים בינלאומיים קרובים


00:00 ,25.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך טקס העברת ניהול שדה התעופה בחיפה מחיל האוויר לידי רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיע שר התחבורה ישראל כץ שבכוונתו לפנות למנהלי חברות התעופה הישראליות ולבקש מהן להגביר את הפעילות בשדה ולהוסיף טיסות לאילת וליעדים בינלאומיים קרובים.

"זו תהיה ברכה עבור תושבי הצפון ומימוש חזון המהפכה התחבורתית שהמשרד מוביל בשנים האחרונות בים, באוויר וביבשה", אמר.

הוסיף כץ: "זה לא היה מובן מאליו שרש"ת תוכל להתארגן במהירות וביעילות, על מנת לבצע את הפרויקט. אני שמח על התוצאה. אני מקווה שנחנוך הרבה דברים: נמל תעופה, כבישים, מנהרות. אני שמח שהפרויקט הזה, בנמל התעופה בחיפה בוצע בצורה הטובה ביותר".

כץ התייחס גם לפרויקט הקמת נמל התעופה הבינלאומי בתמנע: "פרויקט הדגל של רש"ת הוא הקמת נמל התעופה רמון (תמנע) במהרה. בהמשך למדיניות שהובלתי, התקבלה החלטה ייחודית, שנמל התעופה בתמנע יוקם על ידי רש"ת. עליכם להסתער על היעד הזה".

יו"ר מועצת המנהלים של רש"ת עובדיה עלי: "מדיניות הממשלה היא לסבסד את נושא התעבורה האווירית הפנים ארצית ואת אגרות הנוסעים, כדי לקרב את הפריפריה למרכז. הרשות מממנת זאת ב-250 מיליון שקל כל שנה ממקורות עצמיים. שבשנים האחרונות רש"ת משקיעה למעלה מארבעה מיליארד שקל בפיתוח ובהגדלת התשתיות והקיבולת בנתב"ג ממקורות עצמיים, כדי לאפשר שירות טוב יותר לנוסעים והבטיח את ביטחון הנוסעים".

בטקס נכח גם מנכ"ל רש"ת יעקב גנות.

  

במסגרת העברת סמכויות ניהול שדה התעופה החלו פקחי טיסה אזרחיים של רש"ת לנהל את התעבורה האווירית בנמל, כולל מגדל הפיקוח, מערך הכבאות, שירותים לנוסעים ולגופים הפועלים בשדה.

בנוסף לטיסות פנימיות, משמש שדה התעופה בחיפה לטיסות בינלאומיות, רובן באגן הים התיכון. ב-2011 הוא שירת 75 אלף נוסעים. בנוסף נערך שדה התעופה בחיפה להסדיר גישה מהירה ובטוחה לאסדות קידוחי הנפט בים התיכון.