שנת 2015: השנה הטובה ביותר לתעופה האזרחית בישראל

שנת 2015 מסתיימת עם 15.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, גידול של כ10% בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב”ג. בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות עברו בנתב"ג מעל 16 מיליון נוסעים השנה


14:22 ,30.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

תנועת הנוסעים השנה בנתב"ג חוותה גידול דרמטי בסדרי גודל  מהגבוהים באירופה,  והוא  מצויי בין  חמש  השדות תעופה הצומחים ביותר באירופה. כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה שפורסמו הבוקר.

 

מהנתונים עולה כי שנת 2015 מסתיימת עם 15.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות המהווים גידול של כ-10% בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב”ג. בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות עברו בנתב"ג מעל 16 מיליון נוסעים השנה.

 

מרשות שדות התעופה נמסר כי נמל התעופה בן גוריון  מוביל את שיעורי הגידול בשדות התעופה שבקבוצתו (GROUP 2 ) לצד שדות התעופה של איסטנבול עם גידול של 24% ,אנקרה עם גידול של 19.5%, שדה התעופה באתונה עם 18.3% והנמל בדאבלין עם 15.6%. כך על פי ה - ACI -AIRPORTS COUNCIL INTERNATIONAL.

 

דובר רש״ת ציין כי בשנת 2015 עבר נתב"ג מהפכה של ממש, בכל היבט של נוסעים המשרתים את עצמם, מה שסייע רבות להמשיך ולתחזק רמת שירות גבוהה לנוסעים בתורי בדוק בזמנים קצרים. 

 

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין כי ״הסכם השמיים הפתוחים עליו חתמנו לפני שנתיים  מהווה בשורה של ממש  עבור הצרכן הישראלי שיכול לבחור  בין מגוון רחב של  יעדים ויותר טיסות וחברות תעופה במחירים שווים לכל כיס. זו כוחה של התחרות, כולם מרוויחים . גם האזרחים  וגם חברות התעופה הגדלות והמתרחבות.  המחוייבות   שלנו לצרכנים  ולנוסעים   להפעיל תעופה  אזרחית בבטחון ובטיחות ,ברמת שירות גבוהה  תוך הרחבת  מגוון אפשרויות  הבחירה לתיירים  ולצרכנים".