רש״ת תקיים כנס בינלאומי לחדשנות טכנולוגית בשדות תעופה

רשות שדות התעופה תקיים בישראל בחודש מרץ 2023 כנס בינלאומי לפתרונות טכנולוגיים ופתרונות חדשניים, לאתגרים המגוונים עמם מתמודדים שדות התעופה ברחבי העולם


10:58 ,14.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הנושאים שידונו בכנס: שירות לנוסע והפתרונות הנדרשים לכך, בראש ובראשונה במסלול הנוסע היוצא בטיסות הבינלאומיות, החל משלב ההכנות לטיסה בבית הנוסע ועד לעלייתו למטוס תוך שיפור חוויית הנוסע וקיצור זמני שהיית הנוסע בתהליך. הכנס יהווה הזדמנות טובה לחברות הזנק ישראליות להציג ולפגוש לקוחות רלוונטיים.

 

הכנס יעסוק בחוויה הכוללת תוך שיפור הבידוק הביטחוני, בשמירה על בריאות הנוסעים, בשיפור מערכות התפעול, בשיפור חניית כלי רכב בעידן החשמלי, תקשורת ודאטה וכן בעולם הסייבר.

 

מדוברות רש״ת נמסר כי ״בשנת 2023 ישפר נמל התעופה בן גוריון תהליכים דיגיטליים באמצעות עמדות לשימוש עצמי לשירות הנוסעים, והדפסת ה׳טאג׳ לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס. רשות שדות התעופה השקיעה כבר בשלב הראשון מיליוני שקלים  באמצעים דיגיטליים לשיפור הליך יציאת הנוסעים לחו״ל. זיהוי המרכיבים החשובים עבור הנוסעים במסגרת חוויית לקוח  בנמל התעופה והמאמצים לשיפור השרות על ידי שימוש בטכנולוגיות, בגיוס עובדים ושיפור התהליכים והכל בכדי להבטיח רמת השירות הטובה ביותר לנוסעים לנוסעים היוצאים והנכנסים״.

 

בנוסף, רשות שדות התעופה פרסמה קול קורא - לקבלת מידע (RFI) בנושאי טיפול בנוסעים, בתפעול הליך נוסע יוצא/נכנס בשדות התעופה, וזאת לאור הגידול הרב בתנועת הנוסעים בשדות התעופה. הפתרונות המוצעים יידרשו לתת מענה לאתגרי הטיפול בנוסעים ותפעול השירותים הנדרשים בנמל בתנאים בהם נפח הפעילות גדל באופן משמעותי מדי שנה, נוסעים, טיסות, מטענים וכו׳ וזאת באופן מתקדם טכנולוגית ובעל זיקה חדשנית.

 

על הפתרונות המוצעים להתחשב בשותפי פעילות בתהליך, חברות התעופה, חברות שירותי הקרקע, זכיינים ומשרדי ממשלה. הפתרונות המבוקשים הינם בעיקר מוצרי מדף בשלבי סיום פיתוח אשר יוכלו להיות זמינים בטווח זמן קצר ליישום. עוד יידרשו פתרונות לניהול זרימת המונים, ניהול תור, מדידות זמנים ורמות שירות, ניהול חוויית הנוסע החל מהגעה לשדה, חנייה, אפיון בטחוני, צ׳ק אין, ביקורת גבולות, מסחר, הסעדה ובורדינג.

 

כאמור, הפתרונות המבוקשים מתייחסים בראש ובראשונה למסלול הנוסע היוצא בטיסות בינלאומיות, החל משלב מההכנות לטיסה בבית הנוסע ועד עלייתו למטוס תוך שיפור חוויית הנוסע וקיצור זמני שהיית הנוסע בתהליך. עיקר הליך היציאה מהארץ יבוצע כאמור און ליין ובאמצעים דיגיטליים, תוך מיקסום הנוחות והנגישות לנוסעים.

 

מנכ״ל רש״ת הנחה למצוא דרכים נוספות לשיפור השרות באמצעות חשיבה חדשנית, בהסתכלות כוללת על התהליכים בשדה התעופה, שימוש בטכנולוגיות חדשות והכנסת שירותים חדשים שיעשירו את חוויית הנוסע.

 

השימוש הקיים כבר היום ביקורת הגבולות הנעשית אוטומטית מהווה מודל המאפשר להימנע מתורים הודות להשקעות טכנולוגיות שנעשו ושדרכם עוברים מעל 90 אחוז מהנוסעים היוצאים לחו״ל.