רש״ת: עו״ד רון חלפון ימונה ליועץ המשפטי החדש של הרשות

עו״ד חלפון יחליף את עו״ד אריה שחם המסיים את תפקידו לאחר 14 שנים בתפקיד. עו״ד ירון זפט שנבחר לתפקיד החליט לוותר על תפקיד היועמ״ש של הרשות ולהישאר בתפקידו בחברת נתיבי ישראל


10:13 ,01.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

עורך הדין רון חלפון ימונה ליועץ המשפטי החדש של רשות שדות התעופה. עו״ד חלפון יכנס לתפקידו ביום 1.1.19 ויחליף את עורך הדין אריה שחם המסיים  את תפקידו לאחר 14 שנים בתפקיד היועץ המשפטי של רש״ת (משנת 2004).

 

עו״ד חלפון בעל תואר בוגר מהאוניברסיטה העברית ותואר מוסמך במשפטים מאוניברסיטת בר אילן שימש  סגן ליועצת המשפטית במשרד התחבורה וליווה את כריתת הסכמי התעופה הבילטראליים והאמנות המולטי-ליטראליות מטעם מדינת ישראל, לרבות הסכמי השמיים הפתוחים עם האיחוד האירופי וארה״ב, ולקח חלק בקידום החקיקה הראשית וחקיקת המשנה בתחום התעופה.

 

חלפון היה חבר במשלחות הישראליות לוועידות דיפלומטיות לכריתת אמנות רב-צדדיות בענייני תעופה וביטחון תעופה ולעצרות בינלאומית בארגון התעופה האזרחית הבינלאומית. כמו כן עסק בתיקון חוק התובלה האווירית, התש״ם – 1980 (אימוץ אמנת מונטריאול 1999), חקיקת פרק ז׳ לחוק הטיס, התשע״א -2011 (חקירת תאונות ותקריות אוויר), וליווה את חקיקת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע״ב-2012 וחקיקת משנה ענפה בתחום התעופה.

 

מרש״ת נמסר כי עו״ד ירון זפט, המשמש כיועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל, ואשר נבחר על ידי ועדה בראשות מנכ״ל רש״ת יעקב גנות, החליט להישאר בתפקידו בחברת נתיבי ישראל ולוותר על  תפקיד היועמ״ש ברשות שדות התעופה. 

 

עו״ד ירון זפט מסר כי: ״לאחר התלבטות הגעתי למסקנה כי טרם מיציתי את האתגרים בתפקיד היועמ״ש של חברת נתיבי ישראל, ולכן החלטתי לוותר על המינוי ולהמשיך בתפקידי בנת״י״.