רש״ת נגד נהגי מוניות המפרים את הסדר בנתב״ג

רשות שדות התעופה תוכל לאסור על נהג מונית שמפר את הכללים את הכניסה לשערי נמל התעופה בן גוריון, ואף תוכל לפנות למשטרה, לאכיפת פסק הדין היה ויסתנן לנתב״ג בדרך כלשהי. מנכ״ל רש״ת ערך דיון בנושא


13:48 ,06.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

פסק דין נחוש של כבוד השופט רז נבון מהווה תמרור אזהרה לנהגי המוניות המפרים את הסדר בנתב״ג. בפסק דין נאסר על נהג מונית להיכנס לתחומי נמל התעופה בן גוריון עד לתום תקופת ההרחקה המנהלית שנקבעה בעניינו, ביולי 2023, אלא לצורך טיסה על פי כרטיס טיסה בתוקף לאותו יום בתום לב. את רשות שדות התעופה ייצגו בתביעה עו״ד עופר דרורי, עו״ד מלי כהן ועו״ד איציק דוגה ממשרד עוה״ד משה נסים, רינקוב, סנדרוביץ.

 

בפסק הדין נאמר כי רשות שדות התעופה תוכל לאסור על הנהג את הכניסה לשערי נמל התעופה בן גוריון, ואף תוכל לפנות למשטרה, לאכיפת פסק הדין היה ויסתנן לנתב״ג בדרך כלשהי.

 

פסק הדין ניתן על ידי בית המשפט לבקשת רשות שדות התעופה נגד נהג מונית - נהג שהפר באופן סידרתי את הוראות וכללי הרשות ואת צווי הרחקה שהוצאו נגדו. לטענת רש״ת, הנהג נהג בבריונות, שידל נוסעים, עקף את תור המוניות, תוך נפנוף בחופש העיסוק שלו, וכל זאת תוך פגיעה באינטרס הציבורי ובבטיחותם של  הנוסעים.

 

בית המשפט קיבל את בקשת הרשות ומנע כניסת הנהג לנתב״ג עד לתום תקופת ההרחקה.

 

מרש״ת נמסר כי ״תופעת נהגי המוניות הפועלים באופן בלתי הולם, בשידול נוסעים, בסירוב להפעלת מונה ובהפקעת מחירים  מהנוסעים היוצאים מנמל התעופה בן גוריון חייבת להיפסק בכל דרך חוקית. רשות שדות התעופה נערכת לשפר את השרות למען הציבור ולמיגור פעילות של מספר נהגי מוניות אשר נוהגים בבריונות, אי ציות לחוק, אי שמירה על סדר הציבורי ולחוקי התנועה בנמל התעופה בן גוריון״.

 

מנכ״ל רש״ת קיים דיון בנושא בהשתתפות של משטרת ישראל, משרד התחבורה, מנהל אגף פיקוח בקרה ורמת השירות במשרד התחבורה, יועצים משפטיים, הנהלת נתב״ג וגורמי האכיפה. בדיון עלה הצורך בשילוב זרועות של כלל גורמי האכיפה ובכלל זה רש״ת, משטרת ישראל, משרד התחבורה ורשות המיסים.

 

ממסקנות הדיון: תיבחן עבודה משותפת ושימוש בכלים משפטיים משותפים הכוללים קנסות על נסיעה ללא אישור, צווי הרחקה מנהליים, ייבחנו הפרת תנאי הרישיון של המונית המאפשרת למפקח על המוניות להתלות את הרישיון של המונית ורשיונו האישי של הנהג.

יוקם צוות ייעודי לטיפול במיגור התופעה - צוות שיעבוד בסיוע יחידת האכיפה של נמל התעופה בן גוריון. נהגים אשר מבצעים עבירות של בריונות הן בכביש והן באולמות בנתב״ג יקנסו ויועמדו לדין. יינתנו דו״חות תנועה לנהגים המסכנים את העוברים בדרך - דוחות בהן הנקודות הנזקפות לנהג גבוהות.