רש״ת: טרמינל 1 יעבור עבודות לחיזוק המבנה נגד רעידת אדמה

במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1. העבודה תתבצע במפלס הקרקע בחזית האווירית של הטרמינל. רש״ת תבצע השקעה והתאמות מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד שקל בתשתיות בנתב״ג ובמסופי הגבול


11:21 ,09.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל התעופה בן גוריון משפר ומחזק את התשתיות הטרמינליות ומעמיד אותם בתקני הבטיחות המובילים בעולם - טרמינל 1 יעבור חיזוק המבנה למקרה של רעידת אדמה. מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את הליך חיזוק המבנים ברשות שדות התעופה ומטפלת בהרחבת טרמינל 3 לשירות הנוסעים.

 

מרש״ת נמסר כי במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודה תתבצענה במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1, במתחם שנמצא בין שערי היציאה למטוס בחזית האווירית של טרמינל 1 ללא הפרעה לשירות ולטיסות.

 

מרש״ת נמסר עוד כי ״במהלך שנת 2023 נמשיך ונשפר את השירות בנתב״ג ובמהלך שנת 2023 תושלם המשימה של בניית טרמינל A3 - טרמינל מודרני בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני המשלב יעילות בשירות ונוחות. במקביל מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את הליך הרחבת טרמינל 3 במסגרת תהליכי שיפור השרות ליוצאים מהשער של ישראל – נתב״ג״.

 

בצד המערבי של טרמינל 3 ייבנה טרמינל בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני בו יתווספו 22 דלפקי צ׳ק אין, מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה-HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים. הטרמינל ישתרע על שטח של 3,900 מ״ר, ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר כדוגמתו קיימים טרמינלים בשדות תעופה באירופה כגון סכיפול, בודפשט וגרמניה.

 

במקביל, ובאישור מועצת הרשות וההנהלה, יצאה חטיבת ההנדסה בתכנון להקמת הזרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב״ג, זרוע A, הוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת חדרי וי.איי.פי נוספים.

 

מועצת הרשות וההנהלת פועלים יחדיו לשורה של מהלכים אסטרטגים ובכלל זה חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה בתקנים המחמירים ובסטנדרטים בינלאומיים הרחבת התשתיות  והתאמתם לגידול הצפויי בהיקף הנוסעים.  

 

ברש״ת צופים כי מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב״ג צפויה להימשך, ובהתאם לכך רשות שדות התעופה מתאימה את תכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה מנתב״ג. על פי התכנית, רש״ת תבצע השקעה והתאמות מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד שקל בתשתיות בנתב״ג ובמסופי הגבול לטווח הקצר והארוך.