רש״ת: חגי טופולנסקי יסיים את תפקידו כמנכ״ל רשת

מועצת רשות שדות התעופה סיימה את ישיבתה המיוחדת שדנה בהמשך כהונתו של המנכ״ל חגי טופולנסקי. המועצה החליטה, ברוב קולות, להמליץ בפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים המלצה בדבר סיום עבודתו כמנכ״ל רשות שדות התעופה


06:15 ,26.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת רשות שדות התעופה סיימה את ישיבתה המיוחדת ב-23 בפברואר שדנה בהמשך כהונתו של המנכ״ל האלוף במיל חגי טופולנסקי. מדוברות רש״ת נמסר כי ״המועצה הקשיבה קשב רב לתשובות המנכ״ל בטענות שהועלו כלפיו בכתב ודנה עם באי כוחו ואיתו לעומקם של דברים. לאחר מכן, התקיים דיון מעמיק ארוך וענייני בתוך המועצה בליווי יעוץ משפטי ובליווי מבקר הפנים של רש״ת ובסיומו החליטה המועצה, ברוב קולות, להמליץ בפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים המלצה בדבר סיום עבודתו כמנכ״ל רשות שדות התעופה״.

 

לאחר ההחלטה שלח חגי טופולנסקי מכתב התפטרות לשרת התחבורה מירי רגב בו כתב: ״לאחר פחות מ-8 חודשים בתפקיד, אני מודיע על התפטרותי מתפקיד מנכ״ל רשות שדות התעופה. בתקופה האחרונה ראיתי איך פוליטיקה, איומים ושיקולים זרים ותהליכים לא תקינים גוברים על ביצועים״.

 

טופולונסקי נבחר לתפקיד ביוני 2022 על ידי ועדת איתור שהוקמה תחת שרת התחבורה הקודמת, ח״כ מרב מיכאלי, ונכנס לתפקיד בתחילת יולי 2022.

 

מיד עם כניסתו לתפקיד פעל לשיפור השירות בשדה והשיק תוכנית דיגיטציה מקיפה בנתב״ג וכן ביקש להשקיע כחצי מיליארד שקל בתשתיות נתב״ג לטווח הקצר והארוך ואף הינחה לצאת להקמת פרויקט הטרמינל החדש שיפעל כבר במהלך 2023. על פי התכנית, בצד המערבי של טרמינל 3 ייבנה טרמינל בעל עיצוב פונקציונלי, חדשני בו יתווספו 22 דלפקי צ׳ק אין, מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה-HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים. הטרמינל בשטח של 3,900 מ״ר, ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר כדוגמתו קיימים טרמינלים באירופה בערים כמו סכיפהול, בודפשט וגרמניה.

 

טופולנסקי ציין כי: ״טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון יעבור החל מהשנה הקרובה הליך דיגיטציה שיאפשר לנהל את היציאה לחו״ל בקלות בהליכים עצמאיים. היעד המרכזי שלנו הינו שיפור השירותים הניתנים לנוסעים תוך מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם שישפר את השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים״.

 

הוא אף התבטא בנושא שדה תעופה משלים לנתב״ג, ואמר כי ״חסרה ראייה אסטרטגית בנושא תשתיות התעופה בישראל. לאור העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במספר הנוסעים שיהיו בנתב״ג בעוד שנתיים - שלוש - התשתיות לא מספיקות״. טופולנסקי הבהיר כי מספר הנוסעים בנתב״ג צפוי לעלות בשנים הקרובות, וכי רש״ת אמנם מרחיבה את התשתיות הקרקעיות בנתב״ג אך התשתיות האוויריות לא יספיקו בכדי לעמוד בביקוש. ״אנחנו מרחיבים את נתב״ג, אבל צריך להבין שכדי שנעמוד בעומס, מטוס צריך לנחות כל דקה וחצי, דבר שאינו אפשרי לפי הרגולציה הנוכחית״.