רש״ת: גידול של 18% בתנועת הנוסעים באוגוסט

ברשות שדות התעופה צופים כי שנת 2017 תירשם כ״שנת שיא כל הזמנים״ עם תנועה של למעלה מ-20 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. נערכת לרכבת אווירית לאומן לקראת תשע״ח


11:21 ,31.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה מדווחת על המשך בגידול החד של תנועת הנוסעים בנתב״ג ומציינת כי חודש אוגוסט יסתיים עם כ-2.5 מיליון נוסעים בנתב״ג – גידול של 18% לעומת נתוני אוגוסט אשתקד.

 

ברש״ת צופים כי במהלך חודש ספטמבר - אשר במהלכו מתקיים חג ראש השנה - יעברו בנתב"ג מעל 2 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות - גידול של 12% בתנועת הנוסעים לעומת ספטמבר אשתקד.

 

מרש״ת נמסר עוד כי שנת 2017  תסתיים ככל הנראה כשנת השיא של כל הזמנים עם כ-20 מיליון נוסעים שעברו בנתב״ג בטיסות בינלאומיות.

 

עוד נמסר מרש״ת כי שוק טיסות ה"לואוקוסט" בנתב"ג התרחב ב-25% עם למעלה מ-1.5 מיליון נוסעים שיעברו בטיסות "לואוקוסט" השנה כ-15% מסך כלל תנועת הנוסעים היוצאים בטיסות  בינלאומיות. מתחילת השנה עלתה תנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג ב-18%.

 

מרש״ת נמסר עוד כי לקראת ראש השנה תשע"ח נערכת רשות שדות התעופה ליציאת חסידי ברסלב לעיר אומן שבאוקראינה למסע החג המסורתי שעיקרו תפילות ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב. לקראת החג תחל רכבת אווירית מישראל לאומן. הטיסות לאומן יחלו ביום ראשון, ה-17.9, ותימשכנה עד ערב ראש השנה ב-20.9 ומרש״ת נמסר כי במהלך תאריכים אלו יצאו כ-100 טיסות מאמינים של חסידי אומן בדרכם לאוקראינה.

 

מרבית הטיסות לאומן יצאו בטיסות של חברות ישראייר, Wind Rose, ארקיע, אייר אוקראינה, Yan Air, Dart Limited, אטלס ג'ט, ואל על עם מותג ״אפ״.

 

שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין כי ״רפורמת השמיים הפתוחים שינתה את ענף התעופה בישראל מקצה לקצה. הגידול בהיצע ומגוון חברות התעופה הפועלות כיום בישראל גבוה ב-50% לעומת ההיצע טרם חתימת הסכם השמיים הפתוחים. פתיחת שמי המדינה לתחרות מאפשרת חופש פעולה לחברות התעופה לטוס לישראל וממנה בהתאם לשיקול דעתן, ללא מגבלות זכויות טיס, והשפעת ההסכם הכניסה את נתב"ג ל-3% משדות התעופה בעולם המובילים בקטגוריית שדות תעופה בינלאומיים בגודל בינוני״.

 

מרש״ת נמסר עוד כי במענה לגידול בתנועת הנוסעים תסתיים בניית זרוע E בנתב"ג לקראת סוף השנה ובה שמונה שרוולי עלייה וירידה ממטוסים, שלושה מהם למטוסים רחבי גוף בהם שני שרוולים להורדה / עלייה בו זמנית ממטוסים. הרחבת המבנה האווירי כוללת שני שערי יציאה קרקעיים לאוטובוסים, חמש רחבות חנייה למטוסים גדולים או שבע חניות למטוסים קטנים. כמקובל בזרוע הנוספת בנתב"ג ייבנה טרקלין, בתי קפה, חנויות, מעליות לנוסעים נעזרים ועוד. פרויקט הזרוע הרביעית נעשית במסגרת התאמת המשאבים לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים, ויישום החלטת ממשלת ישראל בכל הנוגע למדיניות השמים הפתוחים.