רש״ת: בשנת 2022 יעברו בנמלי התעופה בישראל כ-20 מיליון נוסעים

מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 150,000 טיסות מסחריות בינלאומיות. דוברות רש״ת: מאז פתיחת השמיים לאחר הקורונה והחתימה על הסכמי אברהם חלה עלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את המרחב האווירי של ישראל


13:47 ,25.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה מדווחת כי בשנת 2022 יעברו בנמלי התעופה בישראל כ-20 מיליון נוסעים. לאחר שנתיים של משבר עולמי, פתיחת השמיים והחתימה על הסכמי אברהם חלה עלייה דרמטית גם במספר המטוסים החוצים את ישראל ממזרח למערב וממערב למזרח בדרכם מירדן, למזרח הרחוק והמפרץ הפרסי לאירופה וצפון אמריקה ובחזרה.

 

רובן המכריע של הטיסות הטסות במרחב האווירי של ישראל הינן הטיסות הממריאות ונוחתות בנמל התעופה בן גוריון. מתוך 14,409 טיסות בינלאומיות שחצו בחודש נובמבר את המרחב הישראלי 10,960 טיסות הן לנתב״ג. השאר הן 3,449 טיסות מסחריות בינלאומיות שחצו את המרחב האווירי הישראלי. מרש״ת נמסר כי מדובר בגידול של 43% יחסית לחודש נובמבר שנה שעברה. עוד נמסר כי מתחילת השנה עברו במרחב האווירי הישראלי מעל 150,000 טיסות מסחריות בינלאומיות.

 

פתיחת שמי ישראל והתחרות  של חברות התעופה על החצייה של לישראל הוזילו לחברות התעופה הבינלאומיות את עלות הטיסות בין המזרח למערב.

 

הפעלת טיסות סדירות בקווים לישראל וממנה והגדלה משמעותית בתדירויות הטיסה /על טיסות ישירות למערב ומזרח אירופה וטיסות דרך מערב ומזרח אירופה ליעדי המשך רחוקים יותר, מוסיפה על העומס הקיים בתעבורה האווירית בישראל.

 

הרחבת הפעילות של הטיסות החוצות יהיה בתיאום ובשיתוף חיל האוויר. ניהול אזור הבקרה האווירית המרחבית של ישראל הדורש אישורי מעבר לטיסות המסחריות לטסים בתחומה של המדינה, מנוהל על ידי פקחי הטיסה של רשות שדות התעופה המנהלים את התעבורה האווירית האזרחית בכל המרחב האווירי של ישראל, את הטיסות המצטרפות וממריאות אל/מ נתב״ג ממערב וממזרח ואת הטיסות החוצות את המרחב מיחידת הבקרה הקפריסאית - דרך המרחב הישראלי - בניהול, פיקוח ובקרה של יחידות הבקרה האזרחיות של רשות שדות התעופה - למרחב הבקרה הירדני וכנ״ל בכיוון ההפוך.