פריסת דור 5 בארה״ב מאיימת על ענף התעופה

ענקיות התקשורת AT&T ו-Verizon שזכו כמעט בכל התדרים של ה-C-Band במכירה פומבית של 80 מיליארד דולר בשנה שעברה, הסכימו ב-3 בינואר שלא להפעיל את התדרים מסביב ל-50 שדות תעופה


13:42 ,19.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

״משבר תעופה קטסטרופלי עשוי לקרות בפחות מ-36 שעות לטיסות לארצות הברית״, כך הצהירו המנכ״לים של חברות תעופה ומטען אמריקאיות, והזהירו מפני משבר מיידי.

 

ההודעה מגיעה על רקע הפריסה הצפויה של פריסת תשתית הדור החמישי של AT&T ו-Verizon, ענקיות הסלולר האמריקניות, כך מדווחת סוכנות הידיעות ״רויטרס״.

 

חברות התעופה הזהירו כי תדרי ה-C של הדור החמישי צפויים להתחיל לפעול ביום רביעי ועשויים להפך מספר לא מבוטל של מטוסים רחבי גוף לבלתי שמישים. ״עשרות אלפי אמריקאים עלולים להיתקע מעבר לים, וזה עשוי לגרום לתוהו ובוהו בטיסות לארה״ב״, מסרו המנכ״לים של אמריקן אירליינס, דלתא, יונייטד, Soutwest וחברות אחרות בהודעה משותפת.

 

מינהל התעופה הפדרלי (FAA) הזהיר כי הפרעות פוטנציאליות עלולות להשפיע על מכשירים רגישים במטוס, כמו מד גובה וכך לפגוע באופן משמעותי בפעולות בראות נמוכה. ״משמעות הדבר היא שיותר מ-1,100 טיסות יתבטלו ו-100,000 נוסעים יתקעו או יתעכבו בכל יום״, הזהירו במכתב. חברות תעופה אף שקלו לבטל מספר טיסות בינלאומיות שהיו אמורות להגיע לארצות הברית ביום רביעי. ״עם ההגבלות המוצעות בשדות תעופה נבחרים, תעשיית התחבורה מתכוננת להפרעות מסוימות בשירות. אנו אופטימיים שנוכל לעבוד עם התעשיות והממשלה כדי למצוא פתרון שיפחית את הפגיעה בלוחות הזמנים כמה שאפשר.

 

״אם להיות בוטה, המסחר במדינה ייפסק״, הבהירו במכתב מנכ״לי UPS Airlines, JetBlue, Atlas Air, Alaska ו-FedEX. המכתב הועבר למנהל המועצה הלאומית לכלכלה של הבית הלבן, שר התחבורה, מנהל ה-FAA ויו״ר ועדת התקשורת הפדרלית.

 

ה-FAA אף הוסיף כי הם ימשיכו להבטיח שציבור הנוסעים בטוח כשחברות אלחוטיות פורסות את תשתית הדור החמישי. ״ה-FAA תמשיך לעבוד עם תעשיית התעופה וחברות אלחוטיות כדי לנסות להגביל עיכובים וביטולים הקשורים ל-5G״, הצהירו.

 

 יונייטד אירליינס הזהירה כי נושא התדרים עשוי להשפיע על יותר מ-15,000 מטיסותיה, ו-1.25 מיליון נוסעים וטונות של מטען מדי שנה. עוד היא אמרה כי היא עומדת בפני ״הגבלות משמעותיות על מטוסי 737, 777, 787, ומטוסים אזוריים בערים גדולות כמו יוסטון, ניוארק, לוס אנג׳לס, סן פרנסיסקו ושיקגו״.

 

ענקיות התקשורת AT&T ו-Verizon שזכו כמעט בכל התדרים של ה-C-Band במכירה פומבית של 80 מיליארד דולר בשנה שעברה, הסכימו ב-3 בינואר שלא להפעיל את התדרים מסביב ל-50 שדות תעופה במטרה להפחית סיכוני הפרעות ולנקוט בצעדים אחרים לצמצום הפרעות פוטנציאליות למשך שישה חודשים. הם גם הסכימו לדחות את הפריסה בשבועיים, ולמנוע זמנית בעיית בטיחות תעופתית. חברות הסלולר סירבו להגיב להודעה, כשלטענתם תחום התדרים נפרס בהצלחה בכ-40 מדינות אחרות ללא בעיות.

 

המנכ״לים של חברות התעופה גדולות ומנכ״ל בואינג, דייב קלהון, קיימו ביום ראשון שיחה ממושכת עם סטיב דיקסון, ראש רשות התעופה הפדרלית, ומזכיר התחבורה פיט בוטיג׳ג׳ כדי להזהיר מפני המשבר.

 

חברות התעופה מבקשות כי יישום הדור החמישי יהיה בטווח של כ-2 מיילים (3.2 קילומטרים) ממסלולי המראה בשדות תעופה. ״דרושה התערבות מיידית כדי למנוע הפרעה תפעולית משמעותית לנוסעים, למשלוחים, שרשרת האספקה ומשלוח ציוד רפואי נדרש״,ציינו.