עיריית חיפה עתרה לבג"צ נגד הכוונה להעתיק את פעילות שדה התעופה בהרצליה לחיפה

בעתירה נטען כי משרד התחבורה הורה לרשות שדות התעופה להעתיק חלק משמעותי מפעילות שדה התעופה בהרצליה לחיפה ולשם כך התבצעה פעולת הכשרת כ-70 מקומות חנייה למטוסים קלים


13:30 ,15.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה הגישה הבוקר (ד') לבג"צ עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים, בכדי לא לאפשר למדינה להגדיל את שדה התעופה בעיר ולא לאפשר העברת פעילות של מטוסים קלים משדה התעופה בהרצליה לחיפה.

 

בעתירה, שהוגשה נגד רשות שדות התעופה (רש"ת), מדינת ישראל – מ שרד התחבורה, היועץ המשפטי לממשלה והמחלה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, דורשת עיריית חיפה כי על המשיבים לנמק מדוע ברצונם להעביר פעילות תעופתית משדה התעופה של הרצליה לשטח שמסביב לשדה התעופה בחיפה, לשטח המיועד לתעשייה בלבד, וכן מבקשת מבג"צ להורות למשיבים על הפסקת עבודות בנייה ושימוש בשטח למטרות הכשרתו כשדה תעופה.

 

בעתירה נטען, כי רש"ת מבקשת להעתיק "חלק משמעותי מפעילות שדה התעופה בהרצליה לשדה התעופה בחיפה ומבקשת לעשות כן באמצעות הכשרת כ-70 מקומות חנייה למטוסים בשטח המיועד לתעשייה, הסמוך לשדה התעופה".

 

כן נטען, כי משרד התחבורה הינחה את רש"ת "לפעול בבהילות להעתקת פעילות שדה התעופה מהרצליה לחיפה".

 

מתוך העתירה: "הואיל והם (רש"ת ומשרד התחבורה) לא נערכו לכך כנדרש ובמועד, הם החליטו להשתמש בשדה התעופה בחיפה כפתרון. מלבד העובדה שהחלטה זו התקבלה בדרך לא דרך, וחרף התנגדות הרשויות המקומיות הסמוכות, גם שדה התעופה בחיפה קטן מלהכיל את עשרות המטוסים המיועדים לעבור אליו מהרצליה, ולכן החליטה רש"ת להרחיב משמעותית את שדה התעופה בחיפה לתוך שטח סמוך, שאינו מיועד לשדה תעופה, אלא לשימשו תעשייתי. לשך כך הגישה רש"ת לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חיפה בקשה להיתר בנייה ליישור וריבוד ששל 34 דונם, תוך שהיא מטעה את הוועדה המקומית לסבור כי מדובר בשטח המצוי בתוך שדה התעופה".

 

בנוסף טוענת עירייה חיפה, כי רש"ת ביצעה עבירת בנייה (שלא לפי ההיתר) ובנתה קיר תומך מאסיבי באורך של 250 מטר ובגובה של 3 מטר. משהתבררה הטעות, נטען, הודיעה עיריית חיפה לרש"ת כי ההיתר בטל ומבוטל וכי הבנייה והשימושים המתכוננים הינם בלתי חוקיים, בהיותם נוגדים את התוכנית החלה על השטח.

 

לטענת העתירה, היועץ המשפטי לממשלה החליט להעניק לרש"ת "מטריה משפטית", כשקבע כי הגדלת שדה התעופה בחיפה לטובת חניית מטוסים הנה רק "פעילות תומכת תעופה", ובכך מונע ממנה להביא את הנושא לבחינה במסגרת ההליכים המשפטים הקבועים בחוק התכנון והבנייה.

 

ראש עיריית יונה יהב: "המדינה סוגרת את שדות התעופה בגוש דן. אחרי פינוי שדה דב וזה של הרצליה לטובת פרויקטים נדל"ניים, היא חושבת שתוכל להעתיק את כל הפעילות המטרידה והמסוכנת לחיפה. זו פשוט עזות מצח ואטימות. חיפה והמפרץ אינם החצר האחורית של מדינת ישראל ופתרון הבעיות הנדל"ן של מדינת תל אביב אינו יכול לבוא על חשבון איכות החיים והביטחון של תושבי חיפה והמפרץ".