נתניהו וכץ חנכו את נמל התעופה הבינלאומי רמון

שדה התעופה החדש, ע״ש אילן ואסף רמון, יחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה. השר כץ: הנמל ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב״ג בשעת חירום. עלות הקמת השדה נאמדה בכ-1.8 מיליארד שקל


12:59 ,21.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, חנכו היום (יום שני) את נמל התעופה הבינלאומי רמון ע״ש אילן ואסף רמון, שליד אילת. נמל התעופה רמון הוא השדה האזרחי הראשון המוקם בישראל מאז קום המדינה.

 

בטקס חנוכת השדה השתתפו בין השאר מנכ״ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, יו״ר רשות שדות התעופה, אליעזר צ׳ייני מרום, מנכ״לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, יו״ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מנהלים, עובדי רשות שדות התעופה ונכבדים רבים נוספים.

 

נמל התעופה החדש ישמש את התעופה הבינלאומית והפנים ארצית לדרומה של המדינה ויחליף את השדות הקיימים באילת ובעובדה ואף ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל ושדה אלטרנטיבי לנתב״ג, בשעת חירום.

 

בטקס חנוכת הנמל, אמר השר כץ כי ״בשנת 2010 החלטנו בממשלה על הקמת השדה ברמת תמנע, אחרי שנים רבות של היעדר מדיניות ברורה ואי ביצוע ההחלטות שהתקבלו, ואף הנחות של אבני פינה שלא מומשו. נמל התעופה רמון יחליף את שדות התעופה אילת ועובדה. השטח החיוני, שיתפנה בלבה של העיר אילת, יאפשר לעיר לצמוח ולהתפתח, ולהרחיב את תשתיות התיירות שלה, כדי לקלוט את מיליוני התיירים שיגיעו בטיסות ישירות מכל העולם היישר לנמל החדש״, הוסיף השר כץ.

 

השר כץ החליט לקרוא לשדה התעופה בתמנע ע״ש אילן ואסף רמון, כאות הערכה והוקרה של מדינת ישראל למשפחת רמון. ״אין דבר יותר סמלי ומתאים להנצחת שני האישים המתאימים שתרמו כה רבות למדינת ישראל ולקרוא על שמם את שדה התעופה״, הוסיף שר התחבורה. לפני מספר חודשים, הוסר הלוט מעל השלט ״שדה התעופה הבינלאומי ע״ש אילן ואסף רמון״, במעמד רונה רמון ז״ל ומשפחתה.

 

״אישה אחת, אישה נדירה ומיוחדת, הייתה צריכה להיות כאן איתנו היום, רונה רמון ז״ל. ב-2013 קראתי לרונה ובישרתי לה על ההחלטה לקרוא לשדה החדש ע״ש בעלה אילן ובנה אסף ז״ל. רונה הגיבה בהתרגשות רבה, אולי בסתר לבה לא האמינה שהשדה אכן יקום. אבל הנה אנחנו כאן מגשימים את החלום. לפני כשש שנים הנחנו ביחד את אבן הפינה, כשסביבנו מדבר שממה, וכעת השדה עומד על תלו״, אמר השר כץ.

 

״"רונה עוד הספיקה לקחת חלק בטקס מרגש שקיימנו כאן לפני מספר חודשים לקריאת השדה ע״ש אילן ואסף ואלה היו דבריה: ׳זאת ההוכחה שחלומות מתגשמים, אני חושבת על החברים של אילן ואסף, שיגיעו כאן למקום הזה לנחיתה, ויקראו ׳רמון איירפורט׳ וישר יתחברו למקום הנכון, לאהבה הגדולה הזו, לישראליות הזאת׳. וכפי שאמרתי לה אז רונה לקחה את אותו אסון גדול והפכה אותו לחוזק, לא רק כלפיה, אלא כלפי כל החברה במדינת ישראל״, הוסיף השר כץ.

 

רשות שדות התעופה (רש״ת) תפרסם בקרוב את לוח הטיסות הפנים ארציות שיופעלו בהדרגה עד למעבר המלא מהטרמינל במרכז העיר אילת לנמל החדש רמון. לאחר מכן, יפורסם לוח הטיסות הבינלאומיות עד להפעלה מלאה של הנמל.

 

השר כץ החליט לזרז את הקמת שדה התעופה לאחר קיפאון של שנים באישור הפרויקט. נמל התעופה רמון הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. נמל התעופה הבינלאומי "רמון" נבנה בסטנדרטים גבוהים של בטיחות. הנמל ממוחשב לחלוטין וכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. שדה התעופה החדש כולל מערכת בידוק בטחוני עצמאי לטסים משדות התעופה הפנים ארציים מאילת, שדה דב ונתב״ג.

 

במהלך העבודות הנחה השר כץ להאריך את מסלול ההמראות והנחיתות של השדה ל- 3.6 קילומטרים, במטרה לאפשר המראות ונחיתות של טיסות טרנס-אטלנטיות בשדה. במקביל, הורה השר כץ להכפיל ל-60 את מספר רחבות החנייה בשדה, כדי להגדיל את קיבולת המטוסים לנוכח תחזיות הגידול במספר הנוסעים ברמון.

 

נמל התעופה החדש כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים עם מכשור מתקדם, וטרמינל מרווח, שייתן מענה בשלב הראשון ליותר משני מיליון נוסעים בשנה, בעתיד פעילות השדה תורחב ל-4.5 מיליון נוסעים בשנה. הנמל כולל עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה, אליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חנייה לכלי רכב.

 

השר כץ ציין כי חברות התעופה שינחתו בנמל רמון יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את החברות לנחות בשדה החדש. עלות הקמת השדה נאמדת ב- 1.8 מיליארד שקלים. הקמת נמל התעופה רמון מומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה.

 

חברת לאופר-GHI מקבוצת ממן, המתמחה במתן שרותי קרקע לחברות תעופה ושירותי VIP  ללקוחות פרטיים, תעניק את מגוון השירותים לנוסע בשדה התעופה ע״ש אילן ואסף רמון, לרבות הפעלת דלפקים של צ׳ק אין, דלפקים לאיתור כבודה, עמדות כרטוס וסיוע לנוסעים עם מוגבלות. כמו כן, תעניק החברה שירותי קרקע, פריקה טעינה וניקיון מטוסים לחברות תעופה מקומיות ובינלאומיות שיגיעו לרמון בהן: אלעל, ישראייר, אורל, וייז אייר, ASL, טרנסאוויה, פינאייר, לופטהנזה, אדלוייז, ראסייה, נורדווין ועוד.

 

לדברי רן מרום, מנכ״ל חברת לאופר-GHI : ״במהלך החודשים האחרונים גייסנו והכשרנו כוח אדם מקצועי ומיומן שעבר סדרה של הכשרות על מנת לספק סטנדרט גבוה של שירות ל-2.25 מיליון הנוסעים שמתוכננים לעבור בשדה בשנה הקרובה מהארץ ומחו״ל״.

 

עוד ציין מרום כי ״אחת הדרישות המהותיות של חברות הלואוקוסט הבינלאומיות שבחרו לפעול ברמון הייתה לסיים תוך 30 דקות סבב מטוס מלא הכולל פריקה, ניקיון וטעינה של המטוס על מנת לאפשר להם להיות יעילים. לשם כך ביצענו את כל ההתאמות הנדרשות, חידדנו את נהלי העבודה והכשרנו את כוח האדם על מנת לעמוד ביעד המאתגר״.

 

לרשות הנוסעים מנמל התעופה רמון יעמדו שירותי הסעה ללא תשלום בימי ההפעלה המסחרית המדורגת עד ל-1 באפריל 2019.