נתניהו והשר כץ חנכו את הרחבת הטרמינל האווירי בנתב״ג

שר התחבורה ישראל כץ: הזרוע הרביעית בנתב״ג תאפשר הוצאה בו זמנית של 32 מטוסים בטיסות בינלאומיות. במהלך 2018 צפויים לעבור בנתב״ג כ-23 מיליון נוסעים


10:38 ,18.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ביום חמישי האחרון את הרחבת הטרמינל האווירי של נמל התעופה בן גוריון (הזרוע הרביעית) שתעמיד לראשונה את נתב״ג בשורה אחת עם שדות התעופה הגדולים והמתקדמים בעולם.

 

בהרחבת הטרמינל הושקעו כ-700 מיליון שקלים, והיא כוללת, בין השאר, תוספת של חנויות דיוטי פרי, אולם VIP, רחבות חנייה חדשות למטוסים, גשרי אוויר כפולים מזכוכית בשערי יציאת המטוסים, מערכות טכנולוגיות חדישות לנחיית מטוסים ועוד.

 

השר כץ ציין כי הזרוע הרביעית החדשה בנתב״ג תאפשר הוצאה בו זמנית של 32 מטוסים בטיסות בינלאומיות, והיא נועדה להתמודד עם הגידול הדרמטי במספר היוצאים והנכנסים בנתב״ג, הצפוי להגיע בסוף השנה ל-23 מיליון נוסעים, גידול של כ-20% לעומת שנת 2017.

 

השר כץ הוסיף כי בשנה הבאה צפוי נמל התעופה בן גוריון, לעבור לקטגוריית שדות התעופה הגדולים בעולם. על פי התחזית, צפוי מספר הנוסעים בשנת 2019 להגיע ל-25 מיליון נוסעים בשנה. ״מהפכת השמיים הפתוחים שהחלה לפני כחמש שנים, העבירה את נתב״ג מקטגוריית נמלי התעופה הקטנים לקטגוריית השדות הגדולים בעולם״, אמר השר כץ.

 

שר התחבורה ציין כי מהפכת השמיים הפתוחים היא אחת ההחלטות החשובות שהתקבלו על ידו עם כניסתו לתפקיד ונועדה להוריד את יוקר המחייה בישראל. ״התחרות בענף הביאה לפתיחת קווים חדשים לישראל ולתוספת טיסות של חברות התעופה, המציעות חבילות טיסה, במחירים אטרקטיביים במיוחד, וחוסכות לצרכן הישראלי כסף רב״, הוסיף השר כץ.

 

על פי תחזיות רש״ת בשנת 2018 יגיע מספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות בנתב״ג ל-23 מיליון נוסעים בשנה. בשנה שעברה הצטרפו לנתב״ג, לא פחות מ-12 חברות תעופה בינלאומיות חדשות, ונוספו יותר מ-25 יעדי טיסה חדשים. בשנים הקרובות תשקיע רשות שדות התעופה מתקציבה כחמישה מיליארד שקלים נוספים, במטרה לתת מענה לגידול הצפוי בתנועת הנוסעים.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי השר כץ החליט לקרוא על שמו של חיים קורפו ז״ל את מיזם הזרוע הרביעית בנתב״ג. חיים קורפו כיהן כיו״ר הקואליציה בימי ממשלת בגין ובמהלך הכנסת ה-10 מונה לתפקיד שר התחבורה בו כיהן יותר מ-8 שנים ובהמשך, מונה לתפקיד יו״ר דירקטוריון רשות שדות התעופה (רש״ת). ״אין ראוי מחיים קורפו ז״ל, שתרם את כל חייו למדינת ישראל ולתחום התחבורה והתעופה בפרט, לכך שהמיזם ייקרא על שמו״, אמר השר כץ.

 

בטקס חנוכת פתיחת הזרוע הרביעית בנתב״ג השתתפו בין השאר משפחת חיים קורפו, מנכ״ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, ומנהל נמל התעופה בן גוריון, שמואל זכאי.