נתב"ג כפול שתיים

אחרי שלוש וחצי שנים של תפעול על מסלול בודד שב בשבת האחרונה נתב"ג להפעלה באמצעות שני מסלולים. בפרויקט הושקעו כ-900 מיליון שקל


14:05 ,03.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג נכנס לישורת אחרונה.

 

פרויקט התשתיות, מהמורכבים שידעה מדינת ישראל, ישפר דרמטית את בטיחות התעופה בישראל, תוך הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג.

 

וכך, לאחר שלוש שנים וחצי, במהלכן הופעל נתב"ג באמצעות מסלול יחיד, שב השדה לפעול בשבת האחרונה באמצעות שני מסלולים, לאחר ששב לפעילות מסלול 12/30 ומטוסים שבו לנחות על מסלול 1/2.

 

שר התחבורה ישראל כ"ץ ברך את מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת) יעקב גנות, ומנהל נתב"ג שמואל זכאי על סיום שלב נוסף בפרויקט המסלולים בנתב"ג. אמר כ"ץ: "שדרוג מערך המסלולים  מאפשר את יישום מדיניות השמיים הפתוחים ושיפור תשתיות נתב"ג ורמת הבטיחות, תוך הגדלת קיבולת המטוסים והפרדה בטיחותית מוחלטת בין נחיתות מטוסים להמראות".

 

בפרויקט שדרוג מערך המסלולים השקיעה רש"ת כ-900 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט הוארך מסלול הנחיתות 21  בקילומטר דרומה, תוך הרחבתו, כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת.

 

עוד בוצע: כל המסלולים בנתב"ג שודרגו, נסללו מסלולי הסעה חדשים ונסללו מסלולי יציאות מהירים, בוצעו שטחי RESA (אזור בטיחות קצה מסלול), הורחבו וחוזקו  מסלולים בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף, ובוצעו שינויים העומדים  בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות שדות תעופה.

 

במהלך הפרויקט הותקנה בכל המסלולים מערכות  תאורה מתקדמות בסטנדרטים המתקדמים ביותר, שודרגו והורחבו תחנות הכוח בשטח האווירי, בסטנדרטים  תואמים למערכות המורכבות במסלולים, נוספו מערכות בקרה למסלולים שחוברו למגדל הפיקוח, נוספו מערכות ניווט מתקדמות למטוסים, נסללו כבישים עוקפים, שיתאימו למנח המסלולים החדש, פורקו ונבנו מחדש מתקנים כדוגמת מצ"ק (מחלקת ציוד קרקע). ובמספרים: נסללו 22 ק"מ מסלולים, בוצעו מעל 2 מליון מ"ק עבודות עפר ו-2 מיליון מ"ק מצעים, מעל 1.5 מיליון טון אספלט, מיליון מטר כבלי תאורת מסלולים, 50,000 מטר קווי מתח גבוה, 10,000 גופי תאורה.