נמל תעופה חיפה ייסגר בשל עבודות למשך חודש וחצי

רשות שדות התעופה תבצע עבודות ריבוד במסלולי הנחיתה וההמראה על מנת לעמוד בדרישות התעופה הבינלאומיות. רש״ת: העבודות יתנהלו במהירות האפשרית על מנת לאפשר את תחילת הפעילות הבינלאומית והטיסות בקו חיפה - אילת כבר בסוף חודש יולי


13:42 ,21.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה משלימה בימים אלה את ההכנות להחזרתו של נמל התעופה בחיפה לשדה המאפשר טיסות בינלאומיות וטיסות מצפון הארץ לאילת. במסגרת זו, ועל מנת לעמוד בדרישות התעופה של הגופים הבינ״ל, נמל התעופה חיפה ייסגר לפעילות החל מסוף מאי למשך חודש וחצי, וזאת במטרה לאפשר את ריבוד מסלולי הנחיתה וההמראה. ברשות שדות התעופה אומרים כי העבודות יתנהלו במהירות האפשרית על מנת לאפשר את תחילת הפעילות הבינ״ל והטיסות בקו חיפה - אילת כבר בסוף חודש יולי.

 

כזכור, במהלך הקיץ הקרוב אמורה להתחיל לפעול בנמל התעופה חיפה חברת תעופה ישראלית חדשה: אייר חיפה. זאת לאחר שהשרה רגב העניקה לפני מספר חודשים רישיון הפעלה לאייר חיפה. הרישיון מאפשר לחברה להפעיל טיסות מסחריות משדה התעופה בחיפה ליעדים קרובים באירופה ובאגן הים התיכון כמו יוון וטורקיה. זאת, במסגרת חזונה של השרה להגברת התחברות והידוק החיבוריות והקישוריות בתוך ישראל ומחוצה לה.  

 

כמו כן, בכוונת החברה להפעיל קו טיסות מחיפה לנמל רמון שליד אילת. יצויין כי כיום חל מחסור בטיסות ממרכז הארץ לאילת, והפעילות אמורה לסייע בהיקף הטיסות. 

 

שרת התחבורה מירי רגב: ״אנו שמחים על השלמת ההכנות של רש״ת לקראת שדרוגו של נמל התעופה בחיפה. מגיע גם לתושבי צפון הארץ ליהנות ממגוון טיסות, מבלי שיצטרכו להגיע לנתב״ג״.

 

עוד נמסר מרש״ת כי במסגרת פעילות ריבוד המסלולים, הפעילות הקיימת כיום בנמל התעופה חיפה תועבר למשך חודש וחצ, לשדות תעופה ומנחתים אחרים.