נמל תעופה ברלין: בוטלו כל טיסות הנוסעים עקב שביתה

המשמעות של השביתה היא ביטולן של 300 המראות ונחיתות מה שישפיע על כ-35,000 נוסעים. בין חברות התעופה הגדולות של שדה התעופה ניתן למנות את איזי ג׳ט ולופטהנזה. איגוד העובדים דורש תוספת שכר לעובדי הקרקע ולאנשי אבטחת אוויר


10:37 ,25.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל התעופה של ברלין הודיע ​​כי ביטל את כל טיסות הנוסעים היום, יום רביעי, עקב שביתה שאורגנה על ידי איגוד העובדים Verdi, ובכך למעשה ניתקה את בירת גרמניה מטיסות בינלאומיות.

 

לפי הצהרה של מפעילת שדה התעופה בברלין, המשמעות של השביתה היא ביטולן של 300 המראות ונחיתות מה שישפיע על כ-35,000 נוסעים. בין חברות התעופה הגדולות של שדה התעופה ניתן למנות את איזי ג׳ט ולופטהנזה. דובר של לופטהנזה אמר כי חברת התעופה מציעה לנוסעים טיסות חלופיות ליום חמישי או חלופות ברכבת לנמלי תעופה אחרים בגרמניה.

 

איגוד העובדים Verdi כינה את השביתה ״שביתת אזהרה״, כשהוא ציין את חוסר שביעות רצון מההצעות שהועלו בשלושה סבבים של משא ומתן קיבוצי על ידי הנהלת שדה התעופה. האיגוד דורש תוספת של 500 אירו בחודש לעובדי שירותי הקרקע על פני תקופה של 12 חודשים, כמו גם בונוסים גבוהים יותר לאנשי אבטחת אוויר שעובדים בסופי שבוע וחגים.

 

נמל התעופה ברלין-ברנדנבורג נפתח לפעילות בשנת 2020 וזאת לאחר שמונה שנים של עיכובים בבנייה. יותר מ-19 מיליון נוסעים עברו בשדה התעופה בשנת 2022, לפי אתר האינטרנט של המפעיל. פרנקפורט, לשם השוואה, טיפלה בשנה שעברה בכמעט 49 מיליון נוסעים.