נמל התעופה עאליה בירדן: 3,000 נוסעים מאז הפתיחה מחדש

על פי בכיר במשרד התחבורה הירדני קצב הטיסות היומי עומד על בין שלוש לחמש טיסות. הבכיר הדגיש כי מיושמים נהלים בריאותיים קפדניים שאושרו על ידי הרשויות


10:38 ,15.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל התעופה הבינלאומי ע״ש המלכה עאליה מדווח כי מאז שנפתח מחדש ביום שלישי שעבר ועד יום ראשון בצהריים, עברו בו קרוב ל-3,000 נוסעים. לפי מועאוויה אלדרבעה, מנהל היחידה לניהול פרויקט שדה התעופה עאליה במשרד התחבורה, קצב הטיסות היומי עומד על בין שלוש לחמש טיסות. הוא הדגיש כי מיושמים נהלים בריאותיים קפדניים שאושרו על ידי הרשויות.

 

״מספר הבדיקות החיוביות לווירוס קורונה הגיע ל-0.02% מכלל הבדיקות שנערכו לנוסעים הנכנסים במהלך התקופה. הפרוטוקול שאושר מבחינת בידוד וסגר יושם עליהם״, הוסיף אלדרבעה.

 

אלדרבעה אישר כי שום נוסע אינו רשאי לעזוב את שדה התעופה לפני פרסום תוצאת בדיקתו. אם התוצאה שלילית, הנוסע עובר לשלב הבא - בידוד - על פי סיווג המדינה שממנה הגיע. מנהל הפרויקט הבהיר כי ננקטו כל אמצעי הבטיחות בזמן שהנוסעים ממתינים לתוצאות הבדיקה.

 

נזכיר כי ביום שלישי שעבר הממשלה הירדנית התירה את פתיחת שדה התעופה הבינלאומי לטיסות סדירות, וזאת על פי דרישות בריאות ספציפיות. מדינות העולם סווגו לשלוש קטגוריות (ירוק, צהוב ואדום). הרשימה כוללת 43 מדינות, מתוכן 15 סווגו כמדינות ״ירוקות״, 7 מדינות ״צהובות״ ו-21 מדינות ״אדומות״.

 

המדינות המסווגות כ׳מדינות ירוקות׳ הן: קנדה, קפריסין, צ'כיה, דנמרק, יוון, הונג קונג, הונגריה, ליטא, מלזיה, מרוקו, פולין, שוויץ, תאילנד, טורקיה ותוניסיה.

 

המדינות המסווגות כ׳צהובות׳ הן: אלג׳יריה, אוסטריה, גרמניה, איטליה, מלטה, הולנד ואיחוד האמירויות הערביות.

 

המדינות המסווגות כ׳אדומות׳ הן: בחריין, בלגיה, צרפת, עירק, כווית, לבנון, לוב, עומאן, קטאר, רומניה, רוסיה, ערב הסעודית, ספרד, בריטניה, אוקראינה, ארה״ב, מצרים, סודן, ישראל, סוריה ותימן.