נחנך האולם המערבי בטרמינל 1

האולם מיועד לטיסות של חברות מוזלות, שמספרן יעלה מ-33 ל-55 בשבוע. עד סוף השנה צפויים לעבור מטרמינל 1 260 אלף נוסעים


00:00 ,28.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (א') נחנך אולם נוסעים חדש בטרמינל 1, המיועד לשמש את חברות התעופה המוזלות כתוצאה מהסכם השמים הפתוחים.

בטקס חנוכת הטרמינל ציין שר התחבורה ישראל השר כץ שהאולם המערבי בטרמינל 1 ישמש את עשרות טיסות ה-Low cost הצפויות לנחות בנתב"ג מידי שבוע מכל רחבי אירופה.

כץ הוסיף, שהסכם השמים הפתוחים עובר לאחד משלביו המעשים עם פתיחת האולם: "ההסכם נותן תנופה לטיסות מוזלות לישראל וממנה ופותח בפני חברות התעופה יעדי טיסה חדשים, בכל רחבי אירופה, ללא הגבלה. זו מהפכה, שמאפשרת למעמד הביניים בישראל אפשרות לטוס לחו"ל. מדברים על צדק חברתי ועל יוקר המחייה והטיסות הללו הן ההוכחה המעשית לכך".

אמש, לאחר חנוכת האולם, המריאה טיסת הבכורה של חברת easyJet הבריטית מהצד המערבי של טרמינל 1 לנמל התעופה לוטון שבלונדון עם 180 נוסעים.

מהנתונים עולה כי בעונת החורף הקרובה צפוי גידול של יותר מ-65% במספר חברות Low cost שימריאו מנתב"ג לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בעונת החורף הקרובה צפויות לטוס מנתב"ג 55 טיסות Low cost שבועיות בהשוואה ל- 33 טיסות בעונת החורף שעברה. בין החברות הצפויות להפעיל טיסות מוזלות: Norwegian air , easyJet ו- .Wizz air

על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת), צפויים לעבור בטרמינל 1 עד סוף השנה כ-260 אלף נוסעים, לעומת 185 אלף נוסעים בשנת 2012, גידול של יותר מ-50 אחוז.

בטקס חנוכת טרמינל 1 שהתקיים היום בנתב"ג, השתתפו בין השאר יו"ר רש"ת עובדיה עלי, מנכ"ל רש"ת יעקב גנות, מנהל נתב"ג שמואל זכאי ובכירים מרשות התעופה האזרחית.

בטרמינל 1 פועלים כיום האולם המזרחי, המיועד לטיסות פנים-ארציות וממנו פועלות חברות ארקיע וישראייר; האולם המרכזי, שמכיל עשרה דלפקי רישום לטיסה, בהם ניתן להפעיל את חברת אל על לטיסות לאילת וחברות Low cost לטיסות בינלאומיות. באולם פועלות 33 טיסות שבועיות, המהווים את גבול יכולת הקיבולת של האולם.

האולם המערבי שימש את הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג במשך עשרות שנים, עד לפתיחתו של טרמינל 3 בשנת 2004. האולם שודרג והותאם במיוחד עבור נוסעי טיסות Low cost. בחודשים האחרונים נערך פיילוט מוצלח, במסגרתו בוצעו כל הליכי הקבלה והרישום של טיסות Low cost מהטרמינל המחודש.

שטח האולם הוא כ-1,370 מ"ר. יש בו 30 דלפקי רישום ומערך ביטחוני לבדיקת כבודת בטן. פוטנציאל התכנון שלו עומד על 25-30 טיסות ביממה, כ-130 טיסות שבועיות בקיץ וכ-100 טיסות שבועיות בחורף, 900,000-מיליון נוסעים יוצאים בשנה. לאולם אושרו 22 טיסות שבועיות חדשות מעבר ל-33 הפועלות היום באולם המרכזי.

יצוין כי בעקבות הביקוש לטיסות נוספות והכוונה ליישם את החלטת הממשלה להסכם שמים פתוחים, הנחה מנכ"ל רש"ת יעקב גנות לאשר את כל הבקשות לסלוטים של חברות התעופה המוזלות הפועלות בטרמינל 1.

יצוין עוד, כי עד 2016 יהיה מוכן טרמינל 1 לקלוט את כל הפעילות הפנים-ארצית משדה דב והיא תפעל מהצד המזרחי. כל הפעילות הבינלאומית תפעל מהאולם המערבי