מש׳ התחבורה: שאטל ימי בין ישראל וקפריסין

עקב ביטולי טיסות של חברות תעופה זרות משרד התחבורה פועל למציאת פתרונות עבור אזרחים ישראלים שמעוניינים לצאת ולחזור לישראל בהם: תגבור הטיסות ליוון וקפריסין כהאבים לטיסות המשך, הפעלת מערך שאטלים ימי וכן הפעלת חיל האוויר הישראלי


13:18 ,05.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך תדרוך כתבים שהתקיים אמש (א׳) ברשות שדות התעופה בניהולה של שרת התחבורה מירי רגב התייחסה השרה למצב התעופה בישראל ולכך שחברות תעופה זרות מבטלות טיסות לישראל וממנה. 

 

השרה ציינה כי משרד התחבורה פועל למציאת פתרונות עבור אזרחים ישראלים שמעוניינים לצאת ולחזור לישראל בדרך האוויר וכי הכוונה היא לתגבר את טיסות חברות התעופה הישראליות לשני האבים מרכזיים שנמצאים בסמוך לישראל: יוון וקפריסין - אתונה ולרנקה בהתאמה. 

 

השרה ציינה כי אזרחים ישראלים שנמצאים בדרכם לחו״לֹ או מחו״ל צריכים להתאזר בסבלנות ולקחת בחשבון כי טיסתם לארץ או מהארץ עלולה להתעכב וכי ייתכן והם יאלצו לחזור או לצאת מישראל דרך אחד מההאבים ביוון או בקפריסין. 

 

בנוסף ציינה השרה כי משרד התחבורה שוקל להפעיל מערך שאטל ימי בקו לרנקה - ישראל. ייתכן כי המהלך ייצא לפועל כבר בשבוע הבא, אולם טרם נמסרו פרטים. השרה רגב ציינה כי לפי התכנון, השאטל יעבוד באמצעות מעבורות, והפרטים מתואמים מול גופי הביטחון, חיל הים והנמלים. השרה הודתה כי ההיבט הביטוחי טרם נסגר. מענה אפשרי נוסף שציינה רגב עבור הישראלים הרבים שתקועים מעבר לים הוא טיסות תגבור באמצעות חיל האוויר.

 

כזכור, בימים האחרונים הודיעו מספר חברות תעופה על הוספת טיסות חדשות, בשל הביטולים של חברות התעופה הזרות. הראשונה לתגבר טיסותיה הייתה ארקיע, שכבר ביום חמישי הודיעה על הוספת שמונה טיסות חדשות לאתונה במהלך סוף השבוע, ולהמשך השבוע 19 טיסות חילוץ מלרנקה ומאתונה. גם אל על הוסיפה תשע טיסות, אך כבר לא ניתן לרכוש אליהן כרטיסים באתר החברה. גם חברת התעופה היוונית בלו בירד הוסיפה ללוח הטיסות שלה ארבע טיסות ליעדים אתונה, לרנקה וכרתים.