מערכת SaverOne הותקנה בשטח המבצעי בנתב״ג

מנכ״ל רש״ת חגי טופולונסקי הינחה על ביצוע הפיילוט במערכת החדישה אשר מונעת את יכולת הנהגים להשתמש בטלפון הסלולרי ולשלוח הודעות בשטח המבצעי. רש״ת: הטכנולוגיה תסייע במניעת תאונות דרכים בשטח המבצעי בנתב״ג


12:33 ,14.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

דוברות רש״ת הודיעה הבוקר על פיילוט ראשוני בשטח המבצעי של נתב״ג במסגרתו מערכת SaverOne, מערכת שמייצר סטארט-אפ ישראלי לשם מניעת הסחת דעת בעת הנהיגה, הותקנה כפיילוט ברכבים הנעים בשטח המבצעי של נתב״ג. נציין כי המרחב המבצעי בנתב״ג הינו מרחב עמוס בכלי רכב ומטוסים.

 

מרש״ת נמסר כי ״המערכת המותקנת ברכב תאפשר לנטרל את יכולת הנהג מלהשתמש בטלפון הסלולרי פרט לקבלת שיחות נכנסות, ניווט ושמיעת מוסיקה. המערכת מונעת מהנהג להשתמש בנייד באופן פעיל ולשלוח הודעות. המערכת משפיעה רק על אזור הנהג ושאר הנוסעים יכולים להשתמש בנייד כרגיל.

 

״כלל האפליקציות הקיימות האחרות מנוטרלות והנהג לא מקבל הודעות בזמן נהיגה. מי ששולח לנהג ווטסאפ מקבל הודעה אוטומטית שהנהג בנהיגה. יתרון הפיילוט במערכת הקיימת הינו כי הוא אינו מפריע לקבל הנחיות עבודה אך אינו מאפשר שימוש פעיל לא רצוי בנייד״.

 

עוד נמסר מרש״ת כי ״הנהג הנוהג בשטח המבצעי בנתב״ג לא יכול לכבות את המערכת. אם הוא מנסה להשתמש בטלפון, קצין הבטיחות מקבל מייד התראה על כך״.

 

מנכ״ל רש״ת, חגי טופולנסקי, אשר הינחה על ביצוע הפיילוט, ציין כי ״מרכיב חשוב בשיפור השירות היא הבטיחות בשטח המבצעי ושיפור השירות הניתן למטוסים וחברות התעופה. בכוונתנו להילחם בתאונות העשויות להיגרם על ידי הגורם האנושי בעזרת טכנולוגיות מתקדמות בשילוב חדשנות ויעילות לשירות הנוסעים״.

 

מערכת SaverOne אשר הותקנה בשטח המבצעי בנתב״ג הותקנה עד היום בחברות כמו חברת החשמל, אסם, תנובה, שטראוס, כיל, אלקטרה אפיקים, ועוד.