מערכת עזר לפיקוח טיסה אוטומטי, המיועדת לפקחי הטיסה ומותאמת בעיקר לשדות תעופה גדולים ועמוסים, תכוייל כ"פילוט ראשוני" בשדה התעופה באילת.
זאת לאחר הסכם שהושג בין רשות שדות התעופה לבין מפתחת המערכת חברת IATAS.
לאחר כיול המערכת בשדה התעופה באילת, היא תעבור לאישור רשויות התעופה בעולם.
מערכת העזר האוטומטית מאפשרת לפקח ולתזמן באופן יעיל המראות ונחיתות בשדות תעופה, כולל במצבי חירום, ולמעשה תומכת בניהול המרחב האווירי בשדה התעופה, כולל הגעת המטוסים מרחבות החניה הצמודות לטרמינל ועד המסלול, תוך קיצור הזמן בנסיעה על מסלול ההסעה הקצר ביותר לעמדת ההמראה של המטוסים.
במצבי חירום למטוס מנתחת המערכת באופן אוטומטי את המרחב האווירי של שדה התעופה בו היא מותקנת, תוך יכולת להתקשר לגורמי הצלה כמו מכבי אש ומגן דוד ביעילות ובמהירות.
בהסכם בין החברה המפתחת את הפטנט העולמי IATAS ורשות שדות התעופה, תכויל המערכת החכמה בשדה התעופה באילת במטרה לבדוק את יישימותה ושימושה בארץ ובעולם.
המערכת של חברת IATAS מסוגלת לייעל את תכנון ניצולת המסלולים הקיימים, תוך שהיא מאפשרת הכלת יותר מטוסים על מסלול אחד בבטיחות מירבית והגדלת מספר הטיסות השעתי.
כשיש עצירת חירום על המסלול, המערכת מפיצה את המידע לצוותי החירום על הקרקע עם פרטים מלאים כגון מיקום מדויק, פירוט התקלה, היקף נזקים, כמות אנשים על הטיסה, וכן היא עוזרת בניתוב כל הטיסות האמורות לנחות על אותו מסלול, למסלולים אחרים.
המערכת מפותחת במסגרת תוכנית SESAR של האיחוד האירופאי לייעול פיקוח הטיסה במרחב האווירי האירופאי ורשומה כפטנט עולמי. המערכת מותאמת לשדות תעופה גדולים ועמוסים, בהם תנועת מטוסים שעתית של כ-300 טיסות בשעה על מספר מסלולים ומצב של עומס גבוה במיוחד.