מסלול המראה חדש E (אקו) נחנך בנתב"ג

המסלול, באורך 2,700 מטר, מותאם להסעת מטוסים גדולים, מוביל מרחבת החנייה ועד לחיבור עם מסלול 8/26, מסלול ההמראות המרכזי בנתב"ג


00:00 ,06.11.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מטוס ראשון של חברת אל על בטיסה 007 לניו יורק הסיע הבוקר (ד') לעבר ההמראה על מסלול ההסעה E "אקו"- מסלול ההסעה החדש למטוסים שהינו חלק מפרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג.

מסלול ההסעה E "אקו" הינו מסלול הסעה חדש ומהווה נדבך מרכזי בפרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג, שיסתיים ברבעון הראשון של 2014.

המסלול החדש הוא לאורך 2,700 מטר וברוחב 60 מטר. הוא הותאם גם להסעת מטוסים גדולים, כדוגמת האיירבוס A380.

המסלול מקביל ממערב למסלול 03/21 ומקצר משמעותית את זמני הסעת המטוסים בתפעול יעיל, חיסכון בזיהום אוויר וחיסכון בדלק לחברות התעופה.

מסלול E מוביל מרחבות חניית המטוסים ועד לחיבור עם מסלול 08/26, שהוא מסלול ההמראות הראשי בנתב"ג. המסלול יאפשר למטוסים, ובמיוחד לאלו החונים ברחבות חניית טרמינל 1, מסלול מקוצר למסלול 8/26.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי שוחח עם קברניט מטוס אל על, שחנך את מסלול ההמראה החדש: "אל על 007, אתה עושה היסטוריה", אמר לו. "לכבוד הוא לנו", השיב הקברניט.

מאוחר יותר בירך זכאי את מנכ"ל אל על אליעזר שקדי על הרגע ההיסטורי שחברת התעופה היתה שותפה לו. אמר זכאי: "ההסעה הראשונה לעבר מסלול ההמראה על מסלול E הוא רגע היסטורי ומרגש עבורי. מסלול הסעה חדש הינו מרכזי בפרויקט שדרוג מערך המסלולים ומהווה נקודת ציון היסטורית.

"נתב"ג הינו בין שדות התעופה הראשונים בעולם שהשקיעו בהתאמת התשתיות גם לדור העתיד של מטוסי הסילון. השלב האחרון בפרויקט המסלולים, המנוהל בלוחות זמנים קצרים, צפוי להסתיים בתחילת 2014 הודות לעבודה מאומצת סביב השעון, פיקוח ובקרה צמודים, והכל תוך גידול בתנועת המטוסים והנוסעים בנתב"ג. הפרויקט מהווה צעד משמעותי בהשקעה בתשתיות נתב"ג, במטרה להביאם לעמידה בסטנדרטים בינלאומיים מובילים של בטיחות שדות תעופה ולאפשר את הגדלת הקיבולת האווירית של נתב"ג".