מנכ״ל רש״ת: ״חסרה ראייה אסטרטגית בנושא תשתיות התעופה בישראל״

חגי טופולונסקי השתתף בכנס התעופה של ישראל ואמר כי ״לאור העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במספר הנוסעים שיהיו בנתב״ג בעוד שנתיים - שלוש - התשתיות לא מספיקות״


14:08 ,20.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ״ל רשות שדות התעופה חגי טופולנסקי השתתף היום בכנס התעופה של ישראל שנערך במרכז פרס לשלום, והתריע מפני משבר חמור של התעופה בישראל.

 

לדבריו: ״חסרה ראייה אסטרטגית בנושא תשתיות התעופה בישראל. לאור העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במספר הנוסעים שיהיו בנתב״ג בעוד שנתיים - שלוש - התשתיות לא מספיקות״.

 

טופולנסקי הבהיר במהלך דבריו כי מספר הנוסעים בנתב״ג צפוי לעלות בשנים הקרובות, וכי רש״ת אמנם מרחיבה את התשתיות הקרקעיות בנתב״ג אך התשתיות האוויריות לא יספיקו בכדי לעמוד בביקוש.

 

לדבריו: ״אנחנו מרחיבים את נתב״ג, אבל צריך להבין שכדי שנעמוד בעומס, מטוס צריך לנחות כל דקה וחצי, דבר שאינו אפשרי לפי הרגולציה הנוכחית״.

 

המנכ״ל ציין כי גורם מרכזי המונע את הרחבת הפעילות בנתב״ג היא ההגבלה התפעולית במרחב האווירי והדגיש: ״10,000,000 אזרחי ישראל ייפגעו ולא יוכלו לטוס, ואלה שיטוסו ימצאו מספר מצומצם של טיסות, מה שיעלה את מחיר כרטיסי הטיסה והאזרחים ישלמו מחיר יקר מאוד בכדי לטוס״.

 

טופולונסקי: ״אנו נערכים בטיפול בתשתיות הקרקעיות ולנתיבי הטיסה והסרת מגבלות התפעול של השדה על ידי הפחתת רעש המטוסים״.

 

מנכ״ל רש״ת סיכם ואמר כי ״יש לי אחריות שיהיה לכולנו אפשרות ומקום לטוס, אבל כדי שזה יקרה חייבים לאפשר לנתב״ג לגדול״.