מכרז לתכנון והקמת האנגר לתחזוקת מטוסים בנתב"ג

תקופת ההתקשרות היא לשבע שנים, עם אופציה להארכתו בשלוש שנים. המכרז מיועד לחברות נותנות שירותים למטוסים עד גודל של של בואינג 767


00:00 ,21.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה (רש"ת) מפרסמת מכרז לתכנון ולהקמת האנגר לאחזקת מטוסים ומכון בדק בנמל התעופה בן גוריון.

במסגרת מכרז ה-DBOT תינתן הרשאה לזוכה במכרז לתכנן, להקים, ולהשתמש בהאנגר לטיפול ולתחזוקת מטוסים לתקופת התקשרות של שבע שנים, עם אופציה להארכת התקשרות למשך שלוש שנים נוספות.

המכרז מיועד לחברות תעופה ישראליות ובינלאומיות, או לנותני שירות לתחזוקת מטוסים, המעוניינים להקים האנגר בנתב"ג, במיקום שיאפשר נגישות ונוחות מרבית לרחבות חניית המטוסים ונגישות למסלולי ההסעה וההמראה ולשטחי התפעול.

ההאנגר לתחזוקת מטוסים אמור להכיל מטוסים לתחזוקה עד גודל של מטוס מסוג בואינג 767, או מטוס בסדר גודל דומה. במכרז יוכלו להשתתף חברות הנותנות שירותי תחזוקה בשירות עצמי והן חברות מסחריות המספקות שירותים לחברות תעופה אחרות.

ההאנגר יכלול רחבת טיפול במטוסים, שטחים תפעוליים ומבנה "ANEX" – מבנה תפעולי לאחסנת חלקי חילוף וציוד ייעודי לתפעול ההאנגר, שישמש את הזוכה במכרז.

יצוין כי חברות התעופה הישראליות מפעילות במסגרת פעילותן למעלה מ-40 מטוסים מסחריים מסוגים שונים. בשל הקרבה הגיאוגרפית לאירופה, צפויות חברות אירופאיות גם הן להביע עניין בהאנגר לתחזוקת המטוסים. עד שנת 2035 צפוי גידול בצי המטוסים באירופה, במיוחד במטוסים רחבי גוף אך קטנים ממטוסי בואינג 747 ואיירבוס A380.