מטרדי רעש

בית המשפט דן בעתירות שהגישו עיריות ומועצות אזוריות הסמוכות לנתב"ג בנוגע לתבנית התפעול המבצעי לאחר סיום פרויקט שדרגו מסלול 21


12:39 ,17.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

תושבי בארות יצחק, מזור והמועצה האזורית חבל מודיעין עתרו לבית משפט בבקשה להורות על ביטול החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) באשר לתבנית התפעול המבצעי לאחר סיום פרויקט שדרוג המסלולים בנתב"ג, הכוללת נחיתת מטוסים על המסלול הצפוני (מסלול 21)  בנתב"ג.

 

בתגובה הצטרפו ישובים נוספים לעתירה, ובכללם עיריות ראש העין, כפר סבא וכפר קאסם, המועצות המקומיות אורנית, ג'לג'וליה וכפר ברא ומועצות אזוריות שומרון ודרום השרון.

 

מנגד הוגשה עתירתן של עיריות תל אביב ואור יהודה, ובקשתה של עיריית מודיעין-מכבים-רעות, הקוראות לפיזור נטל הרעש באופן מאוזן ביניהן ובין הישובים הצפוניים.

 

בדיון הובהרה התמונה, לפיה כל הישובים מבקשים חסינות מפני רעש מטוסים על ידי הסטת נתיבי הטיסה אל שמי הישובים הסמוכים. בדיון בו נכחו נציגי העותרים, נטען כי החלטות מנהל רת"א התקבלו ללא סמכות ובחריגה מהוראות תמ"א 2/4.

 

רת"א ורש"ת טענו כי החלטת מנהל רת"א התקבלה מכוח סמכות הנתונה לו בחוק הטיס וכי ההחלטה תואמת באופן מלא את הוראות תכנית המתאר לנתב"ג.

 

בית המשפט קבע דיון המשך בתאריך 23 בספטמבר. עוד נקבע, שעד למועד זה, יופעל מסלול 21 בהתאם לתמ"א ולהחלטת מנהל רת"א.

 

יצוין כי שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג והפעלת מסלול 21 לנחיתות מצפון נועדו בראש ובראשונה להגברת בטיחות הטיסה, תוך הפרדה מלאה בין מטוסים ממריאים לנוחתים. בנוסף, הפעלת מסלול 21 מאפשרת הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג, תוך  חלוקת רעש מאוזנת יותר בין יישובי הסביבה.