מומחה טורקי: סגירת שדה התעופה אטאטורק – משגה

פרופסור האלוק גירצ׳ק, מומחה לענייני תחבורה מעריך כי טורקיה ספגה הפסדים בשווי של 8.4 מיליארד יורו עקב סגירת שדה התעופה הבינלאומי והמעבר לשדה התעופה החדש של איסטנבול


10:17 ,19.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מומחה טורקי אמר אתמול (יום רביעי) כי ארצו ספגה הפסדים בשווי של 8.4 מיליארד יורו עקב סגירת נמל התעופה הבינלאומי אטאטורק והמעבר לשדה התעופה החדש של איסטנבול. פרופסור האלוק גירצ׳ק, מומחה לענייני תחבורה, הצהיר במהלך השתתפותו בסמינר שארגנה עיריית איסטנבול רבתי בנושא התחבורה והתקשורת כי החלק הגדול ביותר של ההפסדים האלה קשור לענפי הבנייה וההשקעות.

 

המומחה הטורקי צוטט כאומר: ״מה מונע מאיתנו להשתמש בשדה התעופה אטאטורק לצד שדה התעופה החדש? עלינו לפתוח נושא זה לדיון. לא הגיוני לסגור שדה תעופה גדול ברמתו של שדה התעופה הבינלאומי אטאטורק״.

 

גירצ׳ק הסביר כי לפני סגירתו, נמל התעופה אטאטורק תפס את המקום ה-17 מבין כל שדות התעופה בעולם עם 64.1 מיליון נוסעים בשנה בשנת 2017. לדבריו, מדובר היה באחד משדות התעופה הגדולים בעולם, ולכן הוא הביע תמיהה על הסגירה.

 

המומחה הטורקי הוסיף כי סכום ההשקעות הנותר שייעשה בשדה התעופה החדש באיסטנבול מוערך ב-4.8 מיליארד יורו, וכי שוויו הנוכחי של שדה התעופה אטאטורק הוא 3.6 מיליארד יורו.