ירדן: הממשלה מעוניינת להאריך את זיכיון שדה התעופה עאליה

ממשלת ירדן מבקשת להאריך את הזיכיון שניתן ל״קבוצת שדה התעופה הבינלאומי״ לעוד 30 שנה. ההסכם נחתם במקור בשנת 2007 ומאז עבר מספר תיקונים, אולם עתה מדובר בשינוי משמעותי


09:06 ,13.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת ירדן העבירה השבוע לאישור הפרלמנט הצעת חוק שמתקנת את ההסכם שיש לממשלה עם ״קבוצת שדה התעופה הבינלאומי״ בדבר שיקום, הרחבת והפעלת שדה התעופה המלכה עאליה, שדה התעופה הראשי בממלכה. הממשלה מבקשת להאריך את הזיכיון שניתן לקבוצת שדה התעופה לעוד 30 שנה. ההסכם נחתם במקור בשנת 2007 ומאז עבר מספר תיקונים, אולם עתה מדובר בשינוי משמעותי.

 

ראש הממשלה הירדני בישר אל ח׳סאוונה שהציג את החוק טען כי ההסכם להפעלת שדה התעופה מהווה הצלחה חשובה לשת״פ בין המגזר הממשלתי לפרטי. הוא הדגיש כי הארכת ההסכם לעוד 30 שנה דרושה כדי להבטיח את סביבת ההשקעות בממלכה.

 

עם זאת, לא כל חברי הפרלמנט הירדני הביעו תמיכה בחוק במהלך הדיון שנערך אתמול. כך למשל חבר הפרלמנט סאלח אל ערמוטי טען כי החוק הזה ״מעציב״ אותו שכן ירדן מוותרת על אחד הנכסים החשובים שלה. לדבריו, 83% מהקבוצה המתפעלת את נמל התעופה נמצאים בבעלות זרה. חבר פרלמנט נוסף, ד״ר מוחמד אל עכור, ציין אף הוא כי יתנגד להסכם מאחר שהוא מהווה פגיעה בריבונות של ירדן.