אתמול (ב') התקיים בנמל התעופה בן גוריון תרגיל חירום תעופתי, שנערך במסגרת תוכנית החירום הנמלית Airport Emergency Plan .
התרגיל, שנוהל על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת), נערך לקראת סיום פרויקט שדרוג מערך המסלולים, במטה לתרגל ניהול מצבי חירום בנתב"ג כחלק בלתי נפרד מהיערכות השדה ומוכנותו, וכן תפעול נחיתת מטוסים על מסלול הנחיתות 21.
מסלול 21 המשודרג יאפשר יותר תנועות מטוסים באותו חלון זמן בצורה בטוחה ויעילה. המסלול יחל לפעול בחודש מאי, לאחר שהוארך קילומטר דרומה תוך הרחבתו, בכדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת.
מנכ"ל נתב"ג שמואל זכאי: "פרויקט שדרוג מערך המסלולים יוצר הפרדה מוחלטת בין מטוסים ממריאים לנוחתים. הפרויקט נועד בראש ובראשונה ליצור הפרדה בטיחותית בין מטוסים, והוא יאפשר את הגדלת הקיבולת בנתב"ג".
תוכנית החירום הנמלית הינה בהתאם לתוכנית המפורטת של הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO). התוכנית שמה דגש על אופן הטיפול במצבי חירום תעופתיים ומחייבות ביצוע תרגיל חירום תעופתי אחת לשנתיים.
בהתאם לתרחיש, מסלול 08/26 שימש בתרגיל כמסלול פעיל להמראה ומסלול 21 שימש לנחיתות, על פי מודל התפעול החדש. מטוס 767 על מסלול 21 שימש את הכוחות לפינוי נפגעים מתוכו, תוך פתיחת מגלשות החירום ותרגול הוצאת נוסעים מהמטוס.