החששות של כלכלת אי

אנשי תעופה בבריטניה חוששים שחוסר בקיבולת ובתוכניות פיתוח יגרמו לשדה התעופה הית'רו לאבד את התחרות לטובת פריז, אמסטרדם ופרנקפורט


12:45 ,17.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

חשש בבריטניה שחוסר הגידול בטיסות יוצאות ונכנסות בינלאומיות משדה התעופה הית'רו, כולל טיסות המשך, יגרום לנזק בכלכלה המקומית. למעשה, החשש הוא כה גדול כשמשווים את הגידול בה'תירו לעומת שדות תעופה מובילים באירופה, כשהבריטים חוששים שירידת קרנה של התעופה המקומית היא שידור חוזר של איבוד הבכורה נמלי המדינה, פעם המובילים בעולם.

 

הית'רו מתחרה ישירות עם שדות התעופה של פריז, אמסטרדם ופרנקפורט כ-Hub בינלאומי. היות ואנשי עסקים בריטיים סוחרים יותר ממתחריהם ביבשת עם מדינות מתפתחות, מציינים מומחי תעופה שבריטניה זקוקה להרבה יותר טיסות לאותם שווקים מהקיים כיום בכדי לשמור ולהגביר את מקומות העבודה הקשורים בתעשיית התעופה.

 

מבין ארבעת שדות התעופה, ה'יתרו רושם את אחוזי הגידול הנמוכים ביותר: מאז חודש אוגוסט גדלה התנועה הבינלאומית של פריז ב-4%, של אמסטרדם ב-3.8%, של פרנקפורט ב-3.1% ושל לונדון ב-2.1% בלבד.

 

על פי נתוני תנועת החורף, שדות התעופה בפריז משרתים 100 חברות תעופה ובלונדון רק 81, כשבפריז נוספו 10 חברות נוספות בחורף האחרון, שבע באמסטרדם, וחמש בפרנקפורט. בלונדון לא התווספה אף חברה.

 

בנוסף, שדות תעופה בלונדון הוסיפו רק יעד אחד שקודם לא היה אליו שירות, לעומת 18 יעדים חדשים בפריז מ-13 חברות תעופה שונות, בפרנקפורט נוספו 17 יעדים משמונה חברות תעופה ובאמסטרדם נוספו תשעה יעדים חדשים.

 

הרשויות בלונדון מגלות אופטימיות, אבל מבינים את המצב לאשורו. אמר מנכ"ל  הית'רו ג'והן הולנד-קיי: "הת'ירו הוא ה-Hub הגדול בעולם התעופה, אחד מרק שישה שדות תעופה עם למעלה מ-50 טיסות ארוכות טווח, אולם חוסר קיבולת פירושה שהמתחרים האירופאים לוקחים לנו עבודה – הגידול שלהם צריך להיות שלנו.

 

"יש לנו ברירה – אנו צריכים להפוך את הית'רו לשדה התעופה המקושר ביותר בעולם ולשים את בריטניה במרכז הסחר הגלובלי, או שאנו יכולים לקבל את העובדה שבריטניה בעתיד תהפוך רק לענף על העץ, ואנשים יטוסו למדינות מתפתחות דרך פריז, אמסטרדם או פרנקפורט".