דובאי תשקיע כ-570 מיליון דולר בנמל לונדון גייטוויי

סגן ראש הממשלה ושר האוצר של דובאי הצהיר כי המתחם הלוגיסטי של הנמל יהיה הגדול באירופה, ישתרע על שטח של 9.5 מיליון רגל מרובע ותהיה לו פעילות ב-30 מדינות באירופה


10:28 ,12.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שיח׳ מכתום בן מוחמד בן ראשד אל מכתום, סגן ראשון לשליט דובאי, סגן ראש הממשלה ושר האוצר, הצהיר לפני מספר ימים כי דובאי תשקיע 2.1 מיליארד דירהם (כ-570 מיליון דולר) בהרחבות הנמל והפארק הלוגיסטי בנמל לונדון גייטוויי שממוקם על גדות התמזה. הצהרה זו הגיעה במהלך ביקורו של שיח׳ מכתום בקומפלקס הלוגיסטי של הנמל השייך לקבוצת DP World.

 

שיח׳ מכתום הצהיר: ״לונדון גייטוויי יהיה הנמל הגדול ביותר בממלכה המאוחדת כאשר יושלם. יש לו פוטנציאל להתחבר ל-130 נמלים ברחבי העולם. דובאי תשקיע 2.1 מיליארד דירהם בהרחבות של הנמל והאזור הלוגיסטי״. הוא המשיך: ״המתחם הלוגיסטי של הנמל יהיה הגדול באירופה, ישתרע על שטח של 9.5 מיליון רגל מרובע ותהיה לו פעילות ב-30 מדינות באירופה״. 

 

הוא הצהיר כי קבוצת DP World פועלת כיום ב-34 אתרים בממלכה ומעסיקה 6,000 עובדים, שמספרם צפוי לעלות ל-12,000 לאחר השלמת המתחם הלוגיסטי בלונדון גייטוויי. לדבריו, הנמל בלונדון יהיה הנמל הימי הגדול ביותר בבריטניה, שיטפל ב-55% מהמטען של בריטניה המגיע דרך דרום מזרח המדינה. 

 

נכון להיום, הנמל מטפל בכ-2.4 מיליון מכולות בשנה, והקיבולת צפויה לגדול בכמיליון מכולות עם פתיחת רציף 4 בהמשך החודש הנוכחי. אורכו הכולל של הרציף בנמל יגיע לאחר פעולות ההרחבה החדשות ל-1680 מטרים.