דובאי: דחייה בבניית שדה התעופה החדש

ההשקעה ב״שדה התעופה הבינלאומי ע״ש אלמכתום״ היתה אמורה להגיע ל-36 מיליארד דולר ולהציב את כושר הטיפול בנוסעים על 120 מיליון בשנה. הסיבה לדחייה בשדרוג אינה ידועה


10:31 ,04.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מקורות בדובאי טוענים כי ביצוע פרויקט ״שדה התעופה הבינלאומי ע״ש אלמכתום״ בדובאי נדחה עד להודעה חדשה. ההשקעה בשדה תעופה זה אמורה הייתה להגיע ל-36 מיליארד דולר ולהציב את כושר הטיפול בנוסעים על 120 מיליון בשנה. בסיום העבודות ״אלמכתום״ היה צפוי להחליף את שדה התעופה הבינלאומי של דובאי שהוא אחד מהעמוסים בעולם.

 

סיבת הדחייה אינה ידועה אולם יש לשער כי ההצלחה האדירה לה זוכה שדה התעופה הבינלאומי בדובאי גורם להיסוסים בקרב מקבלי ההחלטות בממלכה. עם זאת, לפי מספר מקורות, הלוואה לפרויקט בשווי של 3 מיליארד דולר שאושרה על ידי גופים בינלאומיים לא הועברה עדיין. בנוסף, נמסר כי יזמי הפרויקט החליטו לשנות את התכניות לפרויקט.

 

שדה התעופה ״אלמכתום״ נפתח בשנת 2013 בג׳בל עלי, אך התנועה בו מצומצמת ורק מספר מועט של חברות בינלאומיות משתמשות בו. נציין כי בתכניות המקוריות שדה התעופה ״אלמכתום״ נועד להיות חלק מרכזי מ״פארק ההשקעות דובאי״ שנבנה בסמוך לפארק התעשייה בג׳בל עלי. כיום מתקיים ב״אלמכתום״ הסלון האווירי של דובאי.