בנתב"ג נערכים להרחבת התפעול המבצעי

כחלק ממדיניות השמים הפתוחים יופעלו שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות, כשיורחבו שעות הפעילות של טרמינל 1 לחברות המפעילות טיסות מוזלות


13:23 ,23.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה (רש"ת) נערכת  לשינויי התפעול המבצעי של נמל התעופה בן גוריון ובהפעלת מנחת המסלולים החדש.

 

בעונת הקיץ הקרובה (המתחילה ב-1 לאפריל ומסתיימת באוקטובר), יוספו טיסות של חברות תעופה הפועלות במתכונת טיסות מוזלות, שתצאנה מטרמינל 1.

 

כחלק ממדיניות השמים הפתוחים תרחיב רש"ת את שעות הפעילות של טרמינל 1, שייפתח בשעה 06:00  בבוקר (המראה ראשונה בשעה 09:00) ויפעל עד השעה 22:00.

 

בכנס שערך היום (ה') מנהל נתב"ג שמואל זכאי ל-100 מנהלים ובכירים בחברות התעופה וחברות שירותי הקרקע הפועלים בנתב"ג, הוא הבהיר שהרחבת שעות הפעילות של טרמינל 1 נועדה לאפשר לחברות הפועלות  במתכונת של טיסות  מוזלות  לטוס מהטרמינל באגרות מופחתות ובקריטריונים שוויוניים ושקופים לכלל חברות התעופה, קריטריונים  שאושרו במשרד התחבורה.

 

אמר זכאי: "בעקבות הסכם השמים הפתוחים עבר נמל התעופה להפעלת שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות, כמו במתקדמים בשדות התעופה בעולם".

 

במהלך הכנס הציג זכאי את תבנית התפעול של שדה התעופה, כפי שפורסם על ידי רשות התעופה האזרחית, ואת הפרויקטים המובילים הצפויים בשנת 2014 : כניסת מערכת הבידוק השוויונית HBS, סיום בניית מגדל הפיקוח, בניית רחבות חנייה למטוסים בחלקו המערבי של השדה ותחילת העבודות באזור המזרחי על בניית הזרוע הרביעית בטרמינל 3, הוספת ג'ייט-פס ועמדות "קיוסקים" לרישום הטיסה.

 

2014 הינה השנה בה יחול מהפך דרמטי בתשתיות התעופה האזרחית בישראל. פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג, פרויקט תשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל, יגיע לידי סיום וישפר דרמתית את בטיחות התעופה בישראל, תוך הגדלת קיבולת תנועת המטוסים בנתב"ג. זאת לאחר שלוש וחצי שנים, במהלכן הופעל נתב"ג באמצעות מסלול יחיד.

 

מהות פרויקט המסלולים בנתב"ג הינה הפרדה בטיחותית  בין תנועות המטוסים הממריאים על מסלול 26 מערבה, לבין המטוסים הנוחתים על מסלול 21 מצפון. ההפרדה תוביל לשיפור משמעותי בבטיחות, תוך ניצול משופר של המרחב האווירי והגדלת קיבולת המטוסים. הפעלת שני מסלולי המראה ונחיתה מחודש מרץ.

 

החל מחודש מאי יפעל בנתב"ג מסלול 21, שהוארך במסגרת הפרויקט בקילומטר דרומה, בכדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים, בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. במסגרת הפרויקט הורחבו כל המסלולים בנתב"ג וחוזקו בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף (מסוג איירבוס 380).

 

זכאי אמר עוד: " בתוך שנתיים יעברו בנתב"ג למעלה מ-15 מיליון נוסעים והנמל ייכנס לקטגוריה של נמלי תעופה גדולים. התשתיות בנתב"ג הופכות להיות של נמל תעופה גדול, שפועל בווליום גבוה. עד שנת 2018 נגיע ל-17 מיליון נוסעים בשנה. היום ישנם  חודשים בהם אנחנו מעבירים מיליון נוסעים בחודש וחודשים שבהם עוברים בנתב"ג למעלה ממיליון וחצי נוסעים.

 

הרחבת נתב"ג ובניית הזרוע הרביעית היא חלק מהמהפכה שעוברת על נתב"ג בשנים האחרונות והמענה לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנמל תעופה בן-גוריון בעשור הקרוב. הפרויקט נחוץ מאוד, כחלק מהמשאבים שיש לנמל תעופה, על מנת לתת מענה לביקושים הצפויים בתעופה הבינלאומית והפנים ארצית בנתב"ג. כמו כן, עובר  נתב"ג  לשימוש מוגבר בטכנולוגיות לשירות הנוסעים".