בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון קוראים להקמת שדה תעופה בינלאומי בצפון

בעקבות מעבר שדה התעופה בחיפה לידיים אזרחיות אומרים בלשכה שבמידה והוא ישמש אך ורק לטיסות ליעדים כמו קפריסין ויוון השדה לא יענה על הצורך של האזור


00:00 ,31.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ד"ר גד שפר מקווה כי יורחבו המסלולים בשדה התעופה בחיפה, שעבר בשבוע שעבר לניהול של רשות שדות התעופה, כדי שהשדה ישמש גם לטיסות בינלאומיות.

אולם שפר מתריע, שאם הכוונה היא להשמיש את שדה התעופה לטיסות אזרחיות לטווחים כמו קפריסין או יוון, השדה לא יענה על הצורך האמיתי של צפון הארץ בשדה תעופה בינלאומי.

שפר: "שדה תעופה בינלאומי כזה יכול להיות מנוף שיאיץ את כלכלת הצפון, אך רק אם יגיע ליעדים רבים ולמרכזים כלכליים באירופה. אנחנו ממתינים להקמתו של שדה תעופה בינלאומי בצפון כבר זמן רב. שדה תעופה בינלאומי בצפון יאפשר לתושבי הצפון לפתח כלכלה שאינה תלויה במרכז, יהיה המאיץ לתעשיית תיירות ענפה, יאפשר יצוא מוצרים והבאת חומרי גלם למפעלי תעשייה, תוך הקטנת עלויות הובלה, וייצור אלפי מקומות עבודה למינוף כלכלת הצפון".

לאחרונה אף הוקם בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון פורום של אנשי ציבור ומובילי דעת קהל, לקידום הקמת שדה התעופה הבינלאומי בצפון. שפר אף שוחח בנושא עם שר התחבורה ישראל כץ.

"אני שמח שמשרד התחבורה מבין את החיוניות בהקמתו של שדה תעופה בינלאומי בצפון. יש מקום להזהיר, שאם הטיסות הבינלאומיות מחיפה יוגבלו בשל תוכניות פיתוח הנמל, או מסיבות אחרות, חייבים לפתח שדה תעופה בינלאומי ראוי אחר בצפון".

בינתיים הודיע משרד התחבורה שהארכת המסלול בשדה התעופה בחיפה אינה ישימה מסיבות טכניות (ראו ידיעה נוספת בנושא).