שביתת עובדי DHL בבריסל מנעה את נחיתת המטוס בנתב"ג

ביום חמישי שעבר אמור היה מטוס המטען של חברת DHL לנחות בשדה התעופה בן גוריון. הנחיתה בוטלה מאחר שהמטוס כלל לא המריא משדה התעופה של בריסל. זאת מכיון שעובדי החברה, בבריסל, שובתים לאות מחאה על כוונת DHL להעביר את פעילותה מבריסל למיקום חלופי


00:00 ,24.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
דוני שובה, סמנכ"ל התפעול והשירות של DHL בישראל, מסר כי טיסת המטען הבאה של DHL צפויה לנחות, לפי לוח הזמנים, הלילה (לפנות בוקר) ולשאת את כל המטען שלא הגיע במסגרת הטיסה שבוטלה. מחר ב- 18:00 צפוי המטוס, לפי לוח הזמנים הרגיל, להמריא

ביום חמישי שעבר אמור היה מטוס המטען של חברת DHL לנחות בשדה התעופה בן גוריון. הנחיתה בוטלה מאחר שהמטוס כלל לא המריא משדה התעופה של בריסל. זאת מכיון שעובדי החברה, בבריסל, שובתים לאות מחאה על כוונת DHL להעביר את פעילותה מבריסל למיקום חלופי.

חברת DHL מבקשת להוסיף טיסות לילה נוספות מעל בלגיה, שימריאו וינחתו עמוסות מטען מ/אל ה-HUB המרכזי שלה, בבריסל. מנגד, הקהילות המתגוררות באזור שדה התעופה, המתנגדות להוספת טיסות לילה, טוענות כי הגדלת מספר הטיסות הליליות והרעש שהן יוצרות, יתבטאו בהגדלת תקציב הבריאות בגלל בעיות בריאותיות שיווצרו בשל הרעש. הם פנו לבית המשפט בכדי שיורה ל- DHL להפחית את מספר הטיסות הליליות.

DHL מצידה הודיעה כי במידה ולא יאשרו לה טיסות נוספות, היא תעביר את המרכז האירופאי שלה למשלוחי אוויר, מבלגיה ל- Leipzig שבגרמניה או ל- Vatry שבצרפת, מה שיגרום לאובדן של כ- 1,800 מקומות עבודה לכלכלת בלגיה.

ההחלטה של DHL להעביר את ה- Hub מבריסל, כבר ב- 2008, גרמה לעובדי החברה לשבות לאות מחאה, מה שמנע את נחיתתו של מטוס המטען של DHL בנתב"ג.


דוני שובה, סמנכ"ל התפעול והשירות של DHL בישראל, מסר כי מטוס המטען של DHL צפוי לנחות, לפי לוח הזמנים, הלילה (לפנות בוקר) ולשאת עימו את כל המטען שלא הגיע במסגרת הטיסה שבוטלה. מחר ב- 18:00 צפוי המטוס, לפי לוח הזמנים הרגיל, להמריא.

שובה ציין כי DHL, שלא בדומה לחברות אחרות, פועלת בשיטת ה- Multi Hub המאפשרת רמת גמישות גבוהה כך שבמקרים של פגיעה בפעילותו של אחד מהמרכזי הפצה (Hub), כתוצאה ממזג אויר, שביתות, או סיבות אחרות, מועברת הפעילות שיועדה ל- Hub זה למרכזי הפצה אחרים ובכך כמעט ולא נפגעת רמת השירות. "השביתה בבריסל היא דוגמא טובה הממחישה כיצד המערכת של DHL מתפקדת היטב באמצעות Multi Hub".

סמנכ"ל השיווק הוסיף וציין כי למרות השביתה בבריסל וביטול הטיסה ביום חמישי המשיכה החברה לספק שירות על ידי הטסת המטענים בטיסות מסחריות יוצאות ונכנסות.