רשות שדות התעופה תשקיע 11.5 מיליוני ₪ בהכנות לעונת הפסח והקיץ בנתב"ג

מנכ"ל רש"ת מר גבי אופיר, הנחה את הנהלת נתב"ג להיערך מבעוד מועד לגידול הצפוי בעונות השיא – חג הפסח ועונת הקיץ, בתנועת הנוסעים והמטוסים בנתב"ג והחליט על הקצאת סך של כ- 11.5 מיליוני ₪ בתקופה הקרובה על מנת להעניק לציבור הנוסעים, המלווים ומקבלי הפנים את מיטב ה


00:00 ,21.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל רש"ת מר גבי אופיר, הנחה את הנהלת נתב"ג להיערך מבעוד מועד לגידול הצפוי בעונות השיא – חג הפסח ועונת הקיץ, בתנועת הנוסעים והמטוסים בנתב"ג והחליט על הקצאת סך של כ- 11.5 מיליוני ₪ בתקופה הקרובה על מנת להעניק לציבור הנוסעים, המלווים ומקבלי הפנים את מיטב השרותים בלוח הזמנים הקצר ביותר, שניתן תוך מילוי הנחיות גורמי הבטחון.
 
במסגרת זו יבוצע תגבור כח אדם בכל יחידות הבטחון והשרות לנוסע, כולל בודקים בטחוניים ודיילי שרות לנוסע, שיסייעו בהכוונת הנוסעים לתורים השונים, יבוצע בידוק בטחוני מוקדם לקבוצות תיירים, ולמשלחות בני נוער לפולין בבתי המלון, ובבתי הספר, דלפקי הבידוק לטיסות שונות יפתחו לפעילות כ-4 שעות טרם מועד הטיסה, במתחם בידוק כבודת היד יתוגבר כח האדם באופן שיאפשר הפעלתן של כל מכונות השיקוף, כ-14 במספר לעומת 7 מכונות שיקוף כבודת יד שהיו בטרמינל 1. בנוסף מופעל כיום תהליך בו נוסעים בעלי דרכון ישראלי שלהם כבודת יד בלבד, מופנים לתור נפרד של הבידוק הבטחוני ובכך מאפשרים זרימה מהירה יותר של התורים במהלך הבדיקה הבטחונית.
 
בנוסף נבחנת בימים אלו, תוך שיתוף פעולה מלא עם הגופים המנחים בטחונית, הכנסת טכנולוגיות חדשות ותהליכים שונים לשיפור את זרימת הנוסעים ולקיצור משך זמן ההמתנה לבדיקות הבטחוניות לרמה המקבילה בנמלי התעופה המתקדמים בעולם.
 
עוד הנחה מנכ"ל הרשות את מנהל נתב"ג לדרוש מחברות התעופה הפועלות בטרמינל 3, איוש כל דלפקי הצ'ק אין שתחת אחריותן, בעת ביצוע הצ'ק אין לטיסות, זאת על מנת למנוע מצב בו נוסעים, לאחר שיסיימו את הבידוק הבטחוני יאלצו להמתין עוד פרק זמן ממושך לביצוע הצ'ק אין, בשל מחסור בדיילי חברות התעופה.
 
בימים אלו, הקצתה רש"ת במתחם הבידוק הבטחוני המוגדר לחברת אל על שטח עליו מתוכננת הצבתו של "קיוסק" מתקן אוטומטי לביצוע צ'ק אין עצמי לנוסעי החברה. דבר שיאפשר קיצור התורים בהליך הצ'ק אין במתחם.
 
על פי התחזית המעודכנת לחודש פברואר, בתקופת חג הפסח ( כ-3 שבועות) צפויים לעבור בנתב"ג כ- 490 אלף נוסעים בכ- 3,300 טיסות, המהווה גידול של כ- 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תחזית תנועת המטוסים לחודשים אפריל עד אוקטובר 2005 הינה כ- 36,000 מטוסים לעומת 33,574 בתקופה המקבילה ומהווה גידול של כ- 7.2% בתנועת המטוסים.