רשות שדות התעופה תשפץ את השדה באילת בעלות 3 מיליון שקל

ישודרגו ויורחבו אולם הנכנסים ואולמות היוצאים; יותקן מסוע כבודה מסתובב; תשודרג החניה ותועתק מחלקת המטענים; לטובת הנוסעים בעלי המוגבלויות – בימים הקרובים יכנס לפעילות רכב "המעלון"


00:00 ,01.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ישודרגו ויורחבו אולם הנכנסים ואולמות היוצאים; יותקן מסוע כבודה מסתובב; תשודרג החניה ותועתק מחלקת המטענים; לטובת הנוסעים בעלי המוגבלויות – בימים הקרובים יכנס לפעילות רכב "המעלון"
 
רשות שדות התעופה תשפץ את שדה התעופה הקיים באילת בעלות של כ-3 מיליון שקל. את ההחלטה על כך קיבל מנכ"ל הרשות, גבי אופיר, בשל העובדה שעד כניסתו לתפעול של שדה התעופה הבינלאומי החדש של אילתה צפויות לעבור כשלוש עד ארבע שנים, שבמהלכן ימשיך השדה הקיים לשמש את הנוסעים לעיר הדרומית. "אין כל סיבה שציבור הנוסעים לאילת לא יהנה מתנאים משופרים נוכח גידול נפח התנועה האוירית לעיר עד להקמת הנמל החדש", אמר מנכ"ל רש"ת.
 
שיפוץ השדה יחל כבר בחודשיים הקרובים, דרך שינוי ושדרוג פנים המבנה לנוחותם של הנוסעים. מכיוון ששדה התעופה הקיים מוגבל בשטחו, הרי שהשינויים הפנימיים המתוכננים ייעשו בשטח הנתון. השיפוצים יכללו בין היתר הגדלת אולם הנכנסים פי שתיים מגודלו היום, תוך התקנת מסוע טבעתי בדיוק כמו בנתב"ג בו יוכלו הנוסעים לעמוד מסביבו והכבודה תמשיך להסתובב עד לאיסופה.
 
עוד יטופל הפיצול הבעייתי בין אולמות הנוסעים של ישראייר לארקיע במסגרתו יחוברו שני אולמות הנוסעים לאולם אחד גדול, יתווספו דלפקי שירות, וכל הטסים יכנסו לאולם אחד גדול ומרווח בו ניתן יהיה לקבל את כל השירותים בדרך לטיסה. יצויין, כי כל הציוד שיתווסף לשדה במהלך שדרוגו – מסועים, דלפקי צ'ק אין, כסאות וכד'- יגיעו מהציוד שנותר בטרמינל 1 לאחר המעבר לטרמינל 3.
 
גם אזור המטענים של חברת ארקיע יעבור שינוי בשיפוץ הקרוב. מחלקת המטענים תמוקם בסמוך לשער כיבוי האש בחלקו הצפוני של השדה והגישה של הלקוחות תתאפשר עם כלי רכב עד לשער השירות. עוד תשודרג החניה ממול לשדה התעופה בשיתוף העיריה וחברות התעופה הטסות לעיר.
 
ועוד חידוש בשדה התעופה באילת - בימים הקרובים יכנס לשימוש בשדה רכב מעלון לנכים אילת וזאת על פי הנחיית מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר. רכב המעלון לנכים שישמש את ציבור הנוסעים באילת, הנזקקים לסיוע בהעלאתם או הורדתם מהמטוס. הפעלתו של רכב מעלון לנכים מהווה תוספת והשלמה למתקנים הנדרשים לנגישות נוסעים בעלי מוגבלויות שכבר נבנו בנמל התעופה באילת, ובהם 2 מעליות לשרות ציבור הנוסעים והמשתמשים כמו גם רמפה משופרת המאפשרת גישה לנוסעים עם כסאות גלגלים.