רשות שדות התעופה תפטר כ-100 עובדים

רשות שדות התעופה (רש"ת) תפטר כ-100 עובדים ב-2005. אתמול הסתיימו שיחות שקיימה ההנהלה עם שלושת ועדי העובדים במלון כפר המכביה ברמת גן. שלושת ועדי העובדים ברש"ת - הוועד הכללי, ועד הטכנאים וועד האקדמאים - סיכמו עם מנכ"ל רש"ת גבי אופיר על מכסת העובדים שיפוטרו מ


00:00 ,08.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

למרות הקשיים הכלכליים, יצאה השבוע קבוצת עובדים לבודפשט, במימון חלקי של ההנהלה

רשות שדות התעופה (רש"ת) תפטר כ-100 עובדים ב-2005. אתמול הסתיימו שיחות שקיימה ההנהלה עם שלושת ועדי העובדים במלון כפר המכביה ברמת גן. שלושת ועדי העובדים ברש"ת - הוועד הכללי, ועד הטכנאים וועד האקדמאים - סיכמו עם מנכ"ל רש"ת גבי אופיר על מכסת העובדים שיפוטרו מכל מגזר.

כך למשל, ממגזר עובדי התעופה הנמנים על הוועד הכללי יפוטרו כ-60 עובדים; ממגזר הטכנאים יפוטרו כ-20 עובדים, וממגזר האקדמאים יפוטרו כ-15 עובדים. בשיחות שהתקיימו ביומיים האחרונים בין חברי שלושת הוועדים להנהלה, נדונה זהות העובדים שמועמדים לפיטורים.

פיטורי העובדים הם חלק מתוכנית הבראה שאישרה באחרונה מועצת המנהלים בראשותו של צבי שלום. התוכנית היא לייצב את מצבת כוח האדם ברש"ת על 1,268 עובדים קבועים ב-2005.

לעובדים המועמדים לפיטורים יוצע בשלב ראשון לפרוש מרצון לפנסיה מוקדמת בתנאים מועדפים. ברש"ת מתכוונים לסגור מחלקות ולעבור למיקור חוץ בתחומים כמו גינון, ניקיון ומוסך כלים כבדים.

"לאחרונה נפוצו שמועות בדבר פיטורים של עובדים... ועד העובדים מבקש להרגיע את כולכם ולהזים את השמועות... אין בכוונתנו לאפשר לשום גורם לכפות על העובדים פרישה, ובוודאי שלא ניתן ידינו לפיטוריהם של עובדים קבועים", כתב יו"ר ועד העובדים הכללי, פנחס עידן, לעובדי רש"ת בחודש שעבר.

מלשכת רש"ת נמסר אתמול בתגובה: "הנהלת רש"ת מגבשת תוכנית התייעלות כדי להתאים את ההוצאות הכספיות ליכולות הכספיות. לאחר פתיחת הטרמינל החדש מחויבת רש"ת לצמצם את מצבת העובדים הקבועים. מהלך זה יבוצע ברגישות והידברות הוגנת עם ועדי העובדים".

ואולם, מצבה הכלכלי הקשה של רש"ת לא גרם להפסקת נסיעותיהם המסובסדות של העובדים לחו"ל, על חשבון רש"ת. ל-TheMarker נודע כי בתחילת השבוע (א') יצאה קבוצה נוספת של עובדים לסיור בבודפשט שבהונגריה כחלק מפעולות הרווחה של ועדי העובדים, שבמימונן משתתפת גם ההנהלה.

על פי הסכם העבודה החדש בין ההנהלה לוועדי העובדים הוגדלו ההטבות של חלוקת כרטיסי טיסה לעובדים כ"נסיעת הכרות". כך, למשל, ייהנו כעת מההטבה מגזרי עובדים נוספים שלא נהנו ממנה עד כה, וצומצם זמן ההמתנה בין נסיעה לנסיעה.

בתחילת השנה הקציבה ההנהלה סכום של כ-30 מיליון שקל לפעילות רווחה של ועד העובדים ל-2005 - סכום גבוה מבשנים קודמות. לעובדים ניתנה אפשרות לבחור חבילה בת ארבעה ימים לטיול בבודפשט שבהונגריה או באיסטנבול שבטורקיה, תמורת כאלף שקל.

מלשכת דוברת רש"ת נמסר אתמול בתגובה כי "רש"ת אינה מתערבת בפעילות הרווחה והתרבות של ועדי העובדים הממומנות על ידי הוועדים או על ידי העובדים עצמם".