רשות שדות התעופה נערכת לתקופת חופשת הקיץ

2 מיליון נוסעים וכ-12,700 טיסות יעברו בחודשי הקיץ בנתב"ג; היעדים המועדפים: פריס, אנטליה, ציריך, איסטנבול ולונדון; מנכ"ל הרשות גבי אופיר: "טרמינל 3 יעניק לציבור הנוסעים רמת שירות בסטנדרטים בינלאומיים"


00:00 ,03.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

 2 מיליון נוסעים וכ-12,700 טיסות יעברו בחודשי הקיץ בנתב"ג; היעדים המועדפים: פריס, אנטליה, ציריך, איסטנבול ולונדון; מנכ"ל הרשות גבי אופיר:  "טרמינל 3 יעניק לציבור הנוסעים רמת שירות בסטנדרטים בינלאומיים"
 
רשות שדות התעופה נערכת בימים אלה לתקופת העומס בנמל התעופה בן גוריון, המתחילה בחודש יולי, תמשך בחודשי הקיץ ותסתיים לאחר תקופת החגים ראש השנה וחול המועד סוכות.
 
במסגרת ההערכות הכוללת לתקופות עומס אלו הנחה מנכ"ל רש"ת גבי אופיר את הנהלת נתב"ג לתגבר את כל היחידות הפועלות בנמל בכוח אדם ובאמצעים נוספים וזאת על מנת לאפשר זרימה חופשית של ציבור גדול של הטסים לחופשת הקיץ.
 
על פי הנתונים שבידי הרשות יעברו בנתב"ג במהלך שני חודשי הקיץ בלבד כ-2 מיליון נוסעים וכ-12,700 טיסות. לשם השוואה - במהלך חצי השנה מינואר עד יוני 2005  עברו בשדה כ-3.5 מיליון נוסעים. ביולי אוגוסט צפויים  9 ימים בהם תשבור תנועת הנוסעים שיא של יותר מ-50,000 נוסעים ו-17 ימים בהם יעברו הימים בנמל יותר מ-40,000 נוסעים.
 
התאריכים בהם צפויה תנועת שיא של כ- 55 אלף נוסעים הם: 4.8,  11.8, 18.8, 25.8.  
 
פריס היא היעד המועדף על הישראלים בחודשי הקיץ עם שיא של 950 טיסות יוצאות. אנטליה במקום השני עם 745 טיסות וציריך שלישית עם 460 טיסות יוצאות . עוד ערים ביעדים המועדפים- איסטנבול, לונדון, ניו יורק, וורנה ומוסקבה.
 
גבי אופיר ציין כי רשות שדות התעופה תעניק לציבור הטסים דרך טרמינל 3, שעבור מרביתו יהא זה ביקורו הראשון בטרמינל החדש,  שירות יעיל על פי סטנדרטים בינלאומיים כך שציבור הנוסעים ייהנה גם מחווית קדם טיסה.
 
כהערכות לקראת הקיץ, השיקה רשות שדות התעופה, בין היתר, שירותי גלישה אלחוטית באינטרנט  בחינם לכל ציבור הנוסעים בעלי המחשבים הניידים ומחשבי היד. בנוסף, מתוכננת פעילות שיווקית נרחבת כדוגמת זו שנערכה בתקופת השיא של חג הפסח.