רשות שדות התעופה משדרגת חצרות גני ילדים במרחב נתב"ג ערב פתיחת שנת הלימודים

מר גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה יזם בשיתוף עם ראשי הרשויות בישובים סובב נתב"ג מיזם לשידרוג 76 חצרות גני ילדים בנוסף למיגונם האקוסטי מרעש המטוסים


00:00 ,22.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מר גבי אופיר, מנכ"ל רשות שדות התעופה יזם בשיתוף עם ראשי הרשויות בישובים סובב נתב"ג מיזם לשידרוג 76 חצרות גני ילדים בנוסף למיגונם האקוסטי מרעש המטוסים.

ביוזמה זו כל חצר בגני הילדים הזכאים למיגון בישובים חולון, אור יהודה, ראשון לציון, מועצה אזורית עמק לוד ובית דגן יקבל בנוסף לטיפול האקוסטי כ- 20000 ₪ לפיתוח מתקנים והתאמת השטח הפתוח לצרכים היחודיים של אותו גן. סך התקציב המיועד לפרוייקט זה הוא כ- 1.5 מיליון ₪.

כידוע, יזם מר גבי אופיר כמנכ"ל רשות שדות התעופה החלטה אסטרטגית לפיה יש לחזק את שיתוף הפעולה וההידברות עם הישובים במרחב נתב"ג הנמצאים במתחמי רעש המטוסים. במסגרת זו נקבע קריטריון זכאות למיגון אקוסטי של מוסדות חינוך החשופים לרעש.

רשות שדות התעופה מממנת בין 70 ל- 95% מכלל עלות הטיפול של כל מוסד בהתאמה למעמדו הסוציו-כלכלי של היישוב בו הוא נמצא.

בסך הכל הקציבה רשות שדות התעופה למיגונם האקוסטי של 18 בתי ספר ו- 76 גני ילדים בישובים הנ"ל למעלה מ- 31 מיליון ₪.

במקביל לסיום עבודות המיגון בחלק מגני הילדים לקראת פתיחת שנת הלימודים מסתיימות גם עבודות הפיתוח בחצרות הגנים הממוקמים במשמר השבעה ובית דגן. בבחירת המתקנים שותפה הגב' אורית קריבוי המפקחת על גני הילדים במשרד החינוך – מחוז מרכז.

על פי הגישה החינוכית העדכנית, פנים וחוץ גן הילדים הינם יחידה אחת ובפועל בחצר מתבצעת פעילות חינוכית משלימה לזו שבמבנה. בהתאם לגישה זו צוות בין תחומי הכולל את כל הגורמים המקצועיים לרבות הרשות המקומית, מחליט על סוג המתקנים הנדרש בהתאמה לצרכים של הילדים ולתכנית העבודה של הגננות כגון פינת חי, מתקנים לחינוך גופני וכדומה.

מנכ"ל רש"ת מר גבי אופיר, אמר כי חיזוק שיתוף הפעולה וההידברות עם היישובים במרחב נתב"ג הינו חלק בלתי נפרד מהמשימות המוטלות על רשות שדות התעופה. רש"ת רואה בישובי הסביבה שותפים מלאים לעשייה ובמיוחד לקראת חנוכת טרמינל 3 ופתיחתו לקהל הרחב.