רשות שדות התעופה מנציחה את זכרו של אילן רמון

מגדל התאום של טרמינל 3 נקרא על שמו של חלוץ התעופה הישראלית בחלל בטקס בהשתתפות רונה רמון, שר התחבורה מאיר שטרית, יו"ר רש"ת צבי שלום והמנכ"ל גבי אופיר


00:00 ,10.07.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מגדל התאום של טרמינל 3 נקרא על שמו של חלוץ התעופה הישראלית בחלל בטקס בהשתתפות רונה רמון, שר התחבורה מאיר שטרית, יו"ר רש"ת צבי שלום והמנכ"ל גבי אופיר
 
רשות שדות התעופה תנציח ביום ג' 12.7.04 את זכרו של אל"מ אילן רמון, טייס חיל האוויר הישראלי והאסטרונאוט הישראלי הראשון שנספה באסון המעבורת האמריקנית קולומביה, בקריאת מגדל התאום של טרמינל 3 על שמו.
 
מגדל התאום הינו מרכז המבצעים של נמל התעופה והוא האחראי על כל הפעילות האווירית הנכנסת והיוצאת לישראל מכל רחבי העולם.
 
טקס הסרת הלוט יתקיים במעמד רונה רמון, אלמנתו של אילן, שר התחבורה מאיר שטרית, יו"ר מועצת רשות שדות התעופה צבי שלום, מנכ"ל הרשות , גבי אופיר, בני משפחתו של אילן רמון, אישי ציבור ומכובדים נוספים.
 
לקראת האירוע ולבקשת רשות שדות התעופה, חובר שיר מיוחד המתאר את מסעו של אילן בחלל על ידי הנער נתי עמר בן ה-18, תמלילן, מלחין וזמר, המשתתף בפרוייקט בני הנוער של היחידה לקשרי קהילה של רשות שדות התעופה. במילות השיר משולבים דבריו של אילן שנאמרו בזמן היותו בחלל: "יש בתוכנו, בני העם היהודי כל כך הרבה מחלוקות, דעות והשקפות- אולם מהחלל כדור הארץ נראה אחיד, ללא גבולות"..
 
מנכ"ל רש"ת גבי אופיר ציין בדבריו כי רשות שדות התעופה, כמו עם ישראל כולו, מצדיעה לאסטרונאוט, טייס ואיש המשפחה אילן רמון. קריאת מגדל התאום על שמו והנצחתו בפרוייקט הלאומי של התעופה האזרחית בישראל מביעה את ההערכה המיוחדת לה זכה אילן רמון עוד בחייו, אמר אופיר.